אמה מורנו מאיטליה חגגה היום (שלישי) את יום הולדתה ה-117, והיא מפורסמת בכל העולם כאדם החי היחיד כיום שנולד במאה ה-19, כך לפי רישומי ספר השיאים של גינס. מוראנו הפכה לאישה המבוגרת בעולם - ולאדם החי המבוגר ביותר בעולם - במאי השנה בעקבות מותה של סוזנה מושאט ג'ונס האמריקאית בגיל 116. 
היא נולדה ב-29 בנובמבר 1899, כאשר איטליה עדיין הייתה מלוכה, ראתה אימפריות נופלות וקמות, שתי מלחמות עולם, שלטון פשיסטי, מלחמה קרה אחת ו-90 ממשלות איטלקיות. כשהיא חגגה יום הולדת שנה - נולדה המלכה אליזבת הראשונה, ונפטר הפילוסוף פרידריך ניטשה. 
מביתה בעיירה ורבאניה שבצפון איטליה, על גדות אגם מג'ורה, סיפרה מוראנו כי בכל יום, מאז שהייתה בת 20, היא אוכלת רק שתי ביצים, ולפעמים גם כמה עוגיות טבולות במים ובשר נא בציר, ובכל אחר צהריים היא אוכלת בננה. בנוסף היא שותה מדי יום ליטר של מים מינרלים. "אני לא אוכלת הרבה כי אין לי שיניים", הודתה. 

כל שבעת אחיה, שהיו צעירים ממנה, כבר הלכו לעולמם, ומורנו חיה לבדה מאז שעזבה את בעלה האלים בשנת 1938, זמן קצר אחרי שבנם הפעוט מת. בשנתיים האחרונות היא זוכה לטיפול צמוד של מטפלת בביתה וסיפרה כי לא מעט אנשים מבקרים אותה. "אנשים מגיעים. אני לא מזמינה אף אחד, אבל הם באים", אמרה. "מאמריקה, שווייץ, אוסטריה, טורינו, מילאנו. הם באים מכל מקום כדי לראות אותי".