לפי דיווחים, התרסקות המטוס בקולומביה התרחשה בגלל חוסר בדלק והטייס הודיע על כך רק כשכבר שהיה מאוחר מדי, כך לפי דיווחים. טיסה 2933 של החברה למיה התרסקה באזור הררי, 30 קילומטר מיעדה הסופי בשדה התעופה מדיין בקולומביה. 71 מנוסעי המטוס כולל רוב שחקני הקבוצה שאפקואנסה וכ-20 עיתונאים מצאו את מותם. נתונים מהטיסה מראים כי המטוס ביצע מספר סיבובים באוויר לאחר שהכריז על כשל חשמלי.

הוערך כי הטייס, מיגל אלחנדרו קירוגה מורקמי, בזבז דלק במטרה למנוע פיצוץ, אך חקירה העלתה סיבה אחרת להתרסקות, טרגית יותר. הטיסה שאורכה כ-3,000 קילומטרים מסנטה קרוז בבוליביה למדיין בקולומביה הייתה ממש גבולית עבור יכולות המטוס. ניתן היה לצפות כי אם ייגמר הדלק, הטייס יעצור בבוגוטה, אך זה לא קרה ומיכל הדלק היה כמעט ריק עד שהמטוס הגיע למדיין. כאשר הטיסה התקרבה למקום, הטייס עודכן כי מטוס אחר ביקש קדימות בנחיתה בגלל בעיות על סיפון המטוס.

בערך בשעה 21:30 בערב הטיסה המקבילה קיבלה אישור ממגדל הפיקוח לנחות ראשונה. טיסה 2933 של למיה הונחתה לחוג באוויר בינתיים ועודכנה כי היא שלישית או רביעית בעדיפות לנחיתה, כך דווח בעיתון הקולומביאני אלטיימפו. דקות לאחר מכן הטייס אמר כי יצטרך לנחות באופן מיידי בגל חוסר בדלק וקיבל אישור לכך. אז הטיסה דיווחה על כשל בחשמל והמטוס התרסק.

בתשובה לשאלה האם הטיסה התרסקה בגלל חוסר בדלק, מנכ"ל חברת למיה, גנרל גוסטבו ורגס, אמר כי "בודקים את האפשרות הזאת ומחכים למסקנות החקירה. אבל אם הטייס האמין שאין לו מספיק דלק הוא היה צריך לעצור בבוגוטה לתדלוק. לפי תכנית הטיסה שדה התעופה בבוגוטה היה האלטרנטיבה לכל מקרה. לפני שעבר את בוגוטה הוא היה צריך להחליט: אם יש מספיק דלק - להמשיך, ואם יש בעיה עם הדלק - לעצור. נראה שאם הטייס המשיך בטיסה, זה בגלל שלא הייתה מניעה לכך".

קבוצת שאפקואנסה לא הייתה אמורה להיות על הטיסה המדוברת מלכתחילה. הם תכננו לקחת טיסה ישירה מברזיל לקולומביה, אך לפי דיווחים רשויות ברזיל סירבו לאפשר להם זאת כיוון שחברת למיה היא לא בבעלות ברזיאלית או קולומביאנית. כך, נלקחה החלטה לטוס קודם לבוליביה כשהיעד הסופי הוא קולומביה. שאפקואנסה היו אמורים להגיע לגמר טורניר סודאמריקנה כאנדרגדוג, נגד כל הסיכויים, כמו סיפור סינדרלה, אבל הטיסה הסתיימה בטרגדיה. מתוך 81 נוסעי המטוס רק שישה שרדו, מהם שלושה שחקני הקבוצה, כשאחד מהם, השוער דנילו פדילה, הגיע לבית החולים אך לא שרד. השחקן הברזילאי בן ה-31 הספיק להתקשר בפעם האחרונה לאשתו לפני שמת מפצעיו בבית החולים. בברזיל הוכרזו שלושה ימי אבל לזכר הנסים באירוע הקשה.