ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית ג'ון ברנן, שצפוי לפרוש מתפקידו בחודש ינואר, התראיין היום (רביעי) לרשת ה-BBC והזהיר את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, כי ביטול הסכם הגרעין יהיה אסון. "אני מאמין שביטול ההסכם יהיה הרסני", אמר ברנן, והסביר: "הרעיון שממשל יבטל הסכם של הממשל הקודם יהיה חסר תקדים, זה יחזק את הקיצונים באיראן אשר שואפים להשיג נשק גרעיני, מדובר בשיא הטיפשות".



כשנשאל על השימוש במונח "מלחמת עולמות" במלחמה נגד הטרור, אמר ברנן כי על הצוות של טראמפ "לשלוט על השפה בה הם משתמשים והמסרים שהם שולחים. אם הם לא יהיו כך, שפתם תנוצל על ידי טרוריסטים וקיצונים אחרים בשביל להציג את ארצות הברית כ'אנטי מוסלמית'".



"רוסיה לא תפסיק את ההתקפה בסוריה"



ברנן התייחס גם למערכת היחסים שנרקמה בין טראמפ לממשל הרוסי וקרא לנשיא הנבחר שלא ליפול שבי אחרי הבטחות הקרמלין, אשר לטענתו הם האחראים לסבל רב בסוריה. "אני חושב שהנשיא טראמפ וממשלו יצטרכו להיזהר מהבטחות הרוסים, אני לא מאמין שהם ירפו מהמתקפה שלהם עד שהם ישיגו את כל הרווחים שהם מסוגלים להגיע אליהם".



"לא לסמוך על מילתו". ולדימיר פוטין, צילום: רויטרס
"לא לסמוך על מילתו". ולדימיר פוטין, צילום: רויטרס



בנוסף לנושאים אלה, התייחס ברנן לחשדות על התערבות רוסית בבחירות בארצות הברית, על מדיניות התקיפות האוויריות, ועל כלא גוונטאנמו, סוגיות שליוו את שמונה שנות כהונת אובמה .