פיליפ מוריס, חברת הטבק הבינלאומית הגדולה בעולם, עשויה להפסיק למכור סיגריות, כך דיווח מנכ"ל החברה, אנדרה קלנצופולוס, לרשת BBC היום (רביעי), במקביל להשקת המוצר החלופי שלה בבריטניה, סיגריות ללא עשן - IQOS. הסיגריות ללא העשן שנמכרות כבר ביפן, בשווייץ, ואיטליה, מחממות את הטבק מספיק על מנת ליצור קיטור מבלי לשרוף את הטבק. החברה מאמינה כי המוצר מזיק הרבה פחות מאשר סיגריות רגילות. "אני מאמין שיגיע רגע בו אגיד שישנו אימוץ מספק של המוצרים החלופיים האלו... וכך נוכל יחד עם ממשלות להכחיד בהדרגה את השימוש בסיגריות", אמר קלנצופולוס בראיון לרדיו 4 של ה-BBC. 



למרות ששוק הטבק מתכווץ בעוד אנשים רבים מפסיקים לעשן, קלנצופולוס אמר שעד 2025 עדיין יהיו יותר ממיליארד מעשנים ברחבי העולם. בהתאם למגמה להגמל מעישון, החברה השקיעה עד כה יותר מ-2 מיליארד דולר במוצרים שמהווים "סיכון מופחת" אשר מספקים את הניקוטין הממכר ללא העשן הקטלני. פיליפ מוריס היא יצרנית מרלבורו בכל מקום בעולם מלבד בארה"ב, ומרבית הרווחים שלה מגיעים מסיגריות מסורתיות שגורמות למותם של שישה מיליון אנשים בשנה ברחבי העולם. 



סיגריות ללא עשן הן מכשיר אלקטרוני שניתן להשתמש בו באמצעות מיני סיגריות, ובכך הוא שונה מסיגריות אלקטרוניות שבהן יש שימוש בנוזל מהול בניקוטין. פיליפ מוריס הם לא היחידים שפיתחו אלטרנטיבה לסיגריות רגילות: גם חברת הטבק היפנית הבינלאומית משווקת סיגריות מבוססות טבק בשם פלום טק, והחברה הבריטית אמריקאית לטבק בוחנת מוצר בעל איכויות דומות.



"אם מעשנים יעברו לסיגריות אלקטרוניות או למוצרים אחרים שיורידו את הסיכון לפגיעה בבריאות,  זה יוביל לשיפור גבוה בבריאות הציבור", אמרה דבורה ארנוט, מנכ"לית ארגון צדקה בבריטניה המתמקד בפעילות נגד עישון. "אנחנו צריכים ראייה בלתי תלויה שתתמוך בטענות שמציגה תעשיית הטבק". מטעם הארגון נמסר כי עד שיוכח שהמוצרים החלופיים מזיקים פחות מסיגריות, יש להחיל עליהם את אותה רגולציה.