כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שני אזרחים איראנים ואזרח קנייתי בחשד שתכננו לבצע פיגוע בשגרירות ישראל בניירובי. על פי כתב האישום, שני האיראנים, סייד נסראללה איברהימי ועבדל חוסיין גולה ספאפא והנהג הקנייתי שלהם מוזס קייה מבוגה, חשודים שצילמו את השגרירות הישראלית בווידאו לצורך תכנון הפיגוע.



מחקירת האירוע עולה כי שלושת החשודים, שנעצרו ביום שלישי, שהו בזמן המעצר במכונית של השגרירות האיראנית ובשלב זה לא ידוע מעמדם הדיפלומטי של שני האיראנים. עורך דינם הודיע כי השניים טענו לחפותם מול בית המשפט, ומעצרם הוארך להמשך החקירה. בשגרירות איראן סרבו להגיב בנושא לרשת רויטרס.



נקודת תורפה



שגרירויות ישראל בעולם נמצאות תחת סכנה מתמדת בשל כוונה לפגוע בהן, מכיוון שהן נתפשות כנקודת תורפה אפשרית. ב-21 לספטמבר אדם חמוש בסכין ניסה לפרוץ לשגרירות ישראל באנקרה, בירת טורקיה, ונורה על ידי איש ביטחון במקום. על פי חקירת האירוע, התוקף, אזרח טורקי בן 41, הגיע למקום כשהוא נושא תיק. השוטר זיהה כי הוא מתנהג משונה ושאל אותו מדוע הגיע לשגרירות. האיש שלף סכין עטופה בנייר מהתיק והשוטר ביצע נוהל חשוד כמתבקש וקרא לו לעצור. משלא הפסיק את אחיזת הסכין, השוטר ירה ליד רגליו. התוקף הסתובב ופנה לשוטר אחר שמוצב קבוע ליד השגרירות שדרש ממנו לעצור, נופף בסכין לעברו והלה ירה בו בכף הרגל ונטרל אותו.



זירת ניסיון התקיפה באנקרה. צילום: רויטרס
זירת ניסיון התקיפה באנקרה. צילום: רויטרס



המושל באנקרה מסר לאחר האירוע כי התוקף שנתפס, שככל הנראה איננו יציב בנפשו, התעלם מאזהרת המשטרה לפני הירי שבוצע על מנת לנטרלו. עוד נמסר כי ככל הנראה התוקף לא פעל מטעם ארגון מסוים וכי אין רישומים פליליים קודמים על שמו.