הבורחים הצרפתים רוצים לראות את ראש הממשלה מנואל ואלס כמועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות בבחירות שייערכו במדינה בשנה הבאה, כך עולה מסקר שפרוסה היום (שישי) במדינה, שעות לאחר שהנשיא פרנסואה הולנד הודיע כי לא יתמודד לכהונה נוספת. 



על פי הסקר, ואלס ינצח בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הסוציאליסטית, שייערכו בחודש ינואר. 24% מהנשאלים הביעו תמיכה בראש הממשלה המכהן, לעומת 14% לארנו מונטבורג, הנחשב לסמן שמאלי במפלגה. עם זאת, 47% אמרו כי אינם תומכים באף אחד משמונת המועמדים. 



בין נשאלים שהצהירו על עצמם כי הם תומכי שמאל, 33% רוצים לראות את ואלס מנצח - לעומת 20% למונטבורג. בין חברי המפלגה הסטציאליסטית הפער היה עוד יותר גדול: 57% לעומת 15%. 



כזכור, בתחילת השבוע רמז ואלס כי הוא עשוי להתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות גם מול הולנד, אולם כעת, לאחר שהנשיא הסיר את מועמדותו, סיכוייו להיבחר גדלו. 



מי שלא ייבחר למועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות, סיכוייו להגיע לארמון האליזה אינם גדולים. על פי ההערכות, מועמד הימין פרנסואה פיון צפוי לנצח בבחירות, כשגם למועדת הימין הקיצוני, מארין לה פן צפויה לעלות לסיבוב השני, על חשבון המועמד הסוציאליסטי.