רצח אכזרי בגרמניה שביצע מהגר אפגני מאיים ליצור התססה במדינה שקלטה עד כה כ-51 אלף פליטים. צעירה בת 19 בשם מריה לדנבורגר נאנסה ונרצחה, וגופתה הושלכה לנהר. לדנבורגר נעלמה כבר ב-30 בספטמבר כשהייתה בדרך למסיבה בעיר פרייבורג בדרום מזרח-גרמניה. לפי החשד פגשה את הפליט שרצח אותה בדרכה לביתה כאשר חזרה מהמסיבה. גופתה נמצאה בנהר ב-16 באוקטובר, אבל רק ביום שישי נעצר חשוד ברצח. זאת, לאחר שזוהה במצלמות האבטחה וה-DNA שלו תאם לממצאים גופת של הנערה. המהגר, בן 17 בלבד, הודה ברצח. 



לדנבורגר, סטודנטית לרפואה, הייתה בתו של בכיר באיחוד האירופי, ד"ר קלמנס לדנבורגר, עו"ד שמסייע למנהל לענייני משפט לנציבות האירופית. היא התנדבה במרכז סיוע לפליטים אך לא ברור אם בינה לבין הרוצח, שהגיע לפני שנה לגרמניה, הייתה היכרות מוקדמת.



לאחר הטרגדיה הנוראית משפחתה לא דרשה נקמה, להפך: היא קראה לכל מי שרוצים לעזור לה לתרום למהגרים ולא לרכוש למשפחה פרחים. נציג של המשפחה אמר לעיתון "פרנקפורטר אלגמיינה": "מריה הייתה השמש של חיינו, האור של המשפחה. אנחנו מודים לאלוהים על המתנה שקיבלנו ועל השנים שחיה איתנו. אנחנו בטוחים שאלוהים אסף אותה אליו והיא בידיו הבטוחות. אנחנו נפרדים ממריה שלנו בלב כבד".



הממשלה קראה לא לנצל את הרצח למטרות פוליטיות, אבל הרצח הצית מחדש את הדיון בנוגע ל"מדיניות הדלת הפתוחה" שנקטה גרמניה לגבי הפליטים. ראש עיריית איזור ברלין, האנס בושקובסקי, אמר: "העובדות פשוטות. אם אותו מהגר לא היה מתקבל אצלנו בזרועות פתוחות ב-2015 אותה נערה כנראה בחיים היום". מפלגה ימנית בשם "אלטרנטיבה לגרמניה" אמרה: "הרצח המזעזע קרה בגלל שאין שליטה בהגירה לגרמניה ומכניסים למדינה כל מי שרוצה להיכנס". אחד מראשי הכניסה לשעבר בגרמניה, וולפגנג הובר, טען: "רק ענישה קשה ביותר תמנע בעתיד מקרים כאלה. אי אפשר להכליל על כולם את החוק הזה".



מנגד, ראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה, זימר גבריאל, שהוא גם הסגן של הקנצלרית אנגלה מרקל אמר: "כולנו בהלם מהרצח הברוטלי. אנחנו מעבירים את התנחומים שלנו למשפחת הנערה. צריך לבטוח ברשויות החוק בגרמניה שיחקרו את המקרה עד הסוף ויענישו את הרוצח. אסור שננצל את המקרה ונתנפל בצורה עיוורת על המהגרים. הם יכולים לעשות אולי פשעים קשים במדינה, אבל גם תושבים גרמנים שנולדו במדינה יכולים ועושים פשעים קשים דומים".