אחרי מערכת בחירות המלוכלכת ביותר בתולדות ארה"ב בה הטיחו המועמדים זה בזה את האשמות הקשות ביותר האפשריות, נראה כי כעת מנסה דונלד טראמפ לעטות על עצמו ארשת פנים נשיאותית, ולפייס גם את היריבים המושבעים שלו. הפעם מנסה הנשיא הנבחר לשנות את היחס שלו כלפי הנשיא היוצא, ברק אובמה.  



כזכור, בין השניים עברו הרבה מאוד חתולים שחורים עם השנים, עם כינויים קשים מאוד אחד כלפי השני. למרות זאת, השניים נפגשו בחודש שעבר בבית הלבן כאשר אובמה הזמין את טראמפ לשיחה כדי להסביר לו "איך העסק עובד". טראמפ הודה כי "אני לא מסכים איתו על מדיניות ועוד כמה דברים, אבל אני מכבד את דעתו על מינויים לעתיד, נושאים שפוקדים את המדינה והנכסים הגדולים ביותר של האומה".



כעת, הנשיא החדש טוען לפתע שהוא דווקא מחבב את אובמה. הדברים נאמרו במסגרת טקס של המגזין "טיים" האמריקאי שבחר בטראמפ לאישיות השנה בעולם ב-2016. טראמפ גם גילה בתוכנית שהוא מעריך את העובדה שהוא יכול היה להשתמש בשכלו של אובמה לגבי מינויים עתידיים שלו בממשל והוא אפילו חשף שהוא מתחשב בהמלצות של הנשיא היוצא.



"יש לנו כימיה טובה כשאנחנו ביחד. אנחנו מדברים בינינו. הוא אוהב את המדינה. הוא רוצה לעשות את הדברים הנכונים עבור המדינה", אמר טראמפ שנשמע כאילו הוא מקדם את מסע הבחירות הדמיוני של אובמה לקדנציה חדשה. הדבר מעלה ספקות נוספים האם הנשיא החדש יקיים אפילו חלק מההבטחות שלו בנאומי הבחירות חוצבי הלהבות שנאם.



טראמפ הודה שהשנאה והבוז שהפגין כלפי אובמה היו למעשה הצגה אחת גדולה כשאמר: "לא הכרתי אותו בעבר ואף פעם לא שוחחתי איתו. אני באמת מחבב אותו ואוהב לשמוע את הרעיונות שלו”. בקמפיין הבחירות תיאר טראמפ את המדיניות של אובמה כאסון וטען במשך שנים שאובמה כלל לא היה צריך להיבחר לנשיא בגלל שנולד מחוץ לארה"ב.