בשטוקהולם שבשוודיה נערך היום (שבת) טקס הענקת פרסי נובל, והאירוע, שאמור היה לקבל גוון נוצץ מהרגיל השנה בזכות חתן הפרס לספרות בוב דילן – הפך במהרה למחזה ביזארי למדי. דילן החליט לא להגיע לטקס, והשאיר את חברי הוועדה, שחשבו שבחירת כוכב הרוק כחתן תעורר עניין מחודש בפרס לספרות שזוהרו התעמעם בשנים האחרונות, מאוכזבים ומדוכדכים. 

המבוכה רק הלכה והתגברה כאשר הזמרת פטי סמית', כוכבת רוק משמעותית בעצמה, עלתה לבמה, החלה לבצע את "Hard Rain's A-Gonna Fall", משיריו המפורסמים של דילן – ושכחה חלק מהמילים. סמית' התנצלה בקול שקט ולאחר מכן ביקשה להתחיל את השיר מהתחלה. "אני כל כך מתוחה", ניסתה להסביר. 

בהמשך עלה אחד מנציגי האקדמיה השוודית, חוקר ספרות, וניסה להסביר את הבחירה בדילן – בחירה לא שגרתית עבור פרס שמוענק בדרך כלל לסופרים אירופאיים שלא ידועים בדיוק בקומוניקטיביות שלהם. "כשהשירים של דילן נשמעו בשנות ה-60, פתאום הרבה מהשירה הספרותית נראתה חיוורת. הבחירה שלנו בו נראתה נועזת בהתחלה – אבל עכשיו היא כבר נראתה מובנית מאליה", אמר. 

לאחר הבחירה המפתיעה ביוצר הפולק-רוק האמריקאי נחשפה באוקטובר, דילן שתק ציבורית במשך שבועיים, לא ענה לטלפונים של וועדת הפרס ולא הגיב עליו בתקשורת. כשהתראיין לבסוף, אמר כי הוא נותר "חסר מילים" לנוכח הכבוד. דילן אמר ל"דיילי טלגרף" שהוא "כמובן" יקבל את הפרס. "בוודאי שאגיע לטקס", אמר בראיון ההוא, "אם זה בכלל אפשרי". 

בוב דילן. הבטיח "להגיע לטקס בוודאות, אם זה בכלל אפשרי". צילום: רויטרס