קרובים לסוף? המורדים בחאלב שולטים כעת רק בחלק קטן מהעיר, כך אמר היום (ראשון) גורם בארגון ג'בהת שאמיה הנמצא בטורקיה. לדבריו, באזור שבשליטת המורדים נמצאים אזרחים רבים הוא נמצא תחת הפצצות כבדות של כוחות המשטר, לאחר שאלו השתלטו על רובע אל מעדי בעיר. הגורם אמר עוד, כי כוחות המורדים לא קיבלו כל דיווח על השיחות בין רוסיה לארצות הברית על מנת לפתור את המשבר, והזהיר כי ללא התערבות חיצונית הוא ייגמר "בצורה טרגית". הוא הוסיף כי המורדים עומדים בפני בחירה של "כניעה או מוות".



כזכור, רוסיה הודיעה ביום חמישי על הפסקת ההפצצות הקשות בעיר על מנת לאפשר יציאה בטוחה מהעיר. לפי סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, הפסקת ההפצצות היא חלק מהסדר נרקם עם ארצות הברית בנוגע לחלב. הן באות לאחר שיחות אינטנסיביות עם וושינגטון. ארצות הברית הביעה סקפטיות ביחס ליישום ההכרזה של רוסיה. "נחכה ונראה", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. "ברור שההכרזה הזו היא סימן טוב, אבל נצטרך לראות שהן אכן מתבטאות בשטח". גם ריאבקוב אמר כי הוא "מזהיר מפני ציפיות מוגזמות". 



דיפלומטים רוסיים ואמריקאים נפגשים היום בז'נבה לשיחות נוספות על הסכם שיביא שקט לעיר המדממת והנצורה ויאפשר לאזרחים וללוחמים לעזוב את העיר. 



נפילת של חאלב בידיו של הנשיא בשאר אסד תהווה את הניצחון הגדול ביותר שלו מאז פרצה מלחמת האזרחים במדינה לפני כמעט שש שנים, אולם המרחק בין זה להשבת השליטה על כל סוריה עדיין רחוק. 



דאעש חזר לתדמור - עד שהרוסים התערבו


שמונה חודשים לאחר הנסיגה מהעיר תדמור, לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודיעו הבוקר כי הצליחו להשתלט מחדש על העיר הסורית שבמרכז המדינה. עם זאת, שעות לאחר מכן, כוחות צבא סוריה בסיוע מטוסי קרב רוסיים הצליחו להסיג את כוחות דאעש לפאתי העיר. 



רשת "אל-ג'זירה" אישרה כי דאעש השתלט על כל העיר, לאחר נסיגת הצבא הסורי ממנה. במקביל, סוכנות הידיעות הסורית דיווחה, כי נמשכים הקרבות העזים באזור העיר העתיקה, וכי "מתנהלים קרבות עם הטרוריסטים שתקפו את העיר מכמה חזיתות".



העיר הייתה נתונה תחת קרבות קשים בימים האחרונים. אתמול דווח הצבא הסורי, כי הדף את המתקפה של "המדינה האסלאמית", שעות לאחר שהוא השתלט על העיר, בסיוע חיל האוויר הרוסי שתקף במשך שעות בלילה שבין שבת לראשון את האזור. בהמשך, דווחו הבוקר כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי כי לוחמי ארגון הטרור נסוגו לאחר תקיפות אוויריות אינטנסיביות, בין היתר של צבא רוסיה.



ארגון זכויות האדם הסורי "אל-מרסד" דיווח, כי מתקפות רוסיות אינטנסיביות הביאו לנסיגה של לוחמי הארגון מהעיר העתיקה, שעות ספורות בלבד לאחר ההשתלטות עליה. על פי הדיווח, המתקפות גרמו להרוגים רבים בשורות הקיצוניים. בדיווח נאמר, כי אנשי "המדינה האסלאמית" נסוגו אל הגנים שבאזור העיר, וגם אל אזור ואדי אל-אחמר וג'בל א-טאר.



משרד ההגנה במוסקבה הודיע, כי כוחות המשטר הסורי הצליחו להדוף את כל המתקפות של לוחמי הארגון על העיר תדמור בלילה שבין שבת לראשון, בתמיכת מטוסי קרב רוסיים. על פי הדיווח, מטוסי הקרב ביצעו 64 מתקפות, מה שהביא למותם של 300 קיצוניים.