גורם באופוזיציה הסורית הודיע הערב (שלישי) כי הסכם הפסקת אש ייכנס לתוקפו הלילה בעיר הנצורה חאלב ויאפשר יציאה בטוחה של אזרחים ומורדים חמושים מהמקום. ההסכם התקבל בחסות רוסית-טורקית. יאסר אל-יוסף, חבר הלשכה המדינית באחת מתנועות המורדים הגדולות אמר כי על פי ההסכם הוצאת התושבים ממזרח חאלב תכלול את החמושים שיישאו בדרכם החוצה נשק קל ותתאפשר יציאה בטוחה מהשכונות הנצורות.



בתוך כך, צבא משטר הנשיא בשאר אסד, המשיך להתקדם לשכונות במזרח העיר, למרות קריאות אזוריות ובינלאומיות להפסקת האש, זאת כאשר מדינות במועצת הביטחון קוראות לישיבת חירום כדי לדון במצב בעיר המופגזת. ככל הנראה ישיבה כזו תתקיים כבר בשעות הקרובות.



"אין לנו כלים להוציא גופות מההריסות"



על פי דיווחים, במזרח חאלב, מליציות של חיזבאללה וכאלה התומכות במשטר אסד, מבצעות טיהור אתני וזה כולל הוצאה להורג של גברים, נשים וילדים ברחובות העיר.



 דגל סוריה בחאלב. צילום: רויטרס
דגל סוריה בחאלב. צילום: רויטרס



סרטונים קורעי לב הופצו ברשתות החברתיות ובהם גם תינוקות בני פחות משנה, מוצאים מתחת להריסות מבנים כשהם ללא רוח חיים. עדי ראייה סיפרו כי מבנים בשכונות המזרחיות של העיר קרסו על יושביהם, מה שגרם למצוקה גדולה. אחד הפעילים הפיץ סרטון מתוך אחת השכונות ובו אמר: "אנחנו מושמדים כאן, אין לנו כלים להוציא את הגופות מתחת להריסות".



במקביל משרד ההגנה הרוסי הודיע מוקדם יותר כי צבא המשטר השתלט על 98 אחוזים משטח חאלב. רשת אל-ערביה דיווחה לפני זמן קצר כי אזרחים ייצאו כבר בשעה הקרובה ממזרח העיר.