לאחר הבליץ הגדול שהפעילו כוחות צבא סוריה, בתגבורת של רוסיה, על העיר חלב, ואלפי ההרוגים שנגרמו בעקבות זאת, הצליחו כוחותיו של הנשיא בשאר אסד להיכנס אל העיר. ברחבי המדינה שאבו נאמניו של הנשיא כוח מהניצחון, וברחבי העולם נראה כי אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה במגמה, אבל דווקא אחד המומחים הגדולים ביותר בארץ, ד"ר גיא בכור, מצנן את ההתלהבות וטוען כי המגמה היא דווקא הפוכה לחלוטין, וכי דווקא דאעש והמורדים לוחמים בצורה קשוחה בשאר רחבי המדינה, כשהמגמה היא כעת שדווקא למרות הכל, "דאעש חוזר ובגדול" 



"אין צורך להיכנס להיסטריה בכל הקשור לנושא של סוריה. יש תעמולה גדולה של הציר הרוסי-סורי. בשאר אסד וגם ולדימיר פוטין רוצים לחשוב שהם ניצחו. כוחותיו של בשאר אל אסד שולטים בין 10-15 אחוז מהמדינה. כדי לקבל פרופורציה, תבינו מה קורה על הגבול שלנו. חוץ מעל נקודה אחת על הגבול שלנו באזור ח'אדר, שולטים בכלל הסונים. חלב אמנם חשובה מאוד מבחינה תודעתית, אבל לא משנה את המפה כולה". 


לאחר מכן התייחס ד"ר בכור לעיר תדמור וסביבותיה, שנפלו שוב בידי דאעש: "מדובר בניצחון מדהים. תראו איך הם כבשו בסיס רוסי ומצלמים בתוכו. הם מראים את האוכל שהרוסים השאירו על השולחנות וברחו, את הציוד, הנשקים, את התמונות של פוטין, ואת כל הציוד והאוהלים וכו'. ואתה מבין שהסונים הם 17 מיליון והעלווים הם מיליון. בשביל זה צריך לעשות יחסיות. אף אחד לא מנצח את סוריה, זה גורלם. מה חשבתם, שהסורים התאדו? זאת השנה השביעית שהם נלחמים, מדובר על נדנדה. 
"רוב השטח בידי המורדים אך התקשורת הישראלית רוצה להציג מצג שווא שאסד ניצח, ושחוזרים למו"מ עם הגולן. אבל זה לא נכון, כל הגבול שלנו הוא סונים. חיזבאללה נכתש בתדמור ואף אחד לא יודע את זה. נפלתם למצג השווא. אתם קוראים לזה עובדות, אבל כשחיזבאללה הגיע בטור לתדמור, דאעש חיכו להם וכתשו אותם. דאעש חוזר, ובגדול. גם במערכה במוסול בעירק יש עיכוב כי דאעש מחזיר מלחמה. יש פה מפלה ואף אחד לא יכול להתווכח איתה".