בדיון במועצת הביטחון של האו"ם לסיכום עשור של כהונתו כמזכ"ל, הודה באן קי-מון שהארגון היה מוטה נגד ישראל: ״במהלך העשור האחרון, טענתי כי אל לנו לקבל את היחס המוטה נגד ישראל מצד גופי האו"ם. בעשר השנים האחרונות היה מספר לא פרופורציונלי של החלטות, דו"חות ודיונים נגד ישראל", הוסיף באן בכנס. "במקרים רבים, במקום לסייע לפלסטינים, מציאות זו מנעה מהאו"ם לבצע את תפקידו כראוי".



בדברי הסיכום תקף באן את חוק ההסדרה ואמר שאם מדינת ישראל תקדם את החוק יהיו לו השלכות משפטיות על המדינה, שירחיקו לדבריו את השלום באזור. "אני מפציר בישראל שתשקול מחדש את העברת החוק", אמר באן והוסיף "לחוק יהיו השלכות משפטיות שליליות על ישראל שיקטינו באופן משמעותי את האפשרות לשלום בין ישראל והערבים".



שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב לדברי באן בעניין ההטייה נגד ישראל: "המזכ״ל הודה באמת הברורה: הצביעות של האו״ם כלפי ישראל שברה שיאים בעשור האחרון. בתקופה זו האו״ם העביר 223 החלטות נגד ישראל ושמונה החלטות בלבד נגד סוריה שטובחת באזרחיה בשש השנים האחרונות - זוהי התגלמות האבסורד״, הוסיף. דנון הביע תקווה כי כניסתו של המזכ״ל החדש תביא עמה את פתיחתו של עידן חדש ביחסי ישראל והאו״ם.