1. פרשת סלומינסקי: "התאכזבנו מאיילת שקד". טל ואביעד התייחסו לפרשת ניסן סלומינסקי וההטרדות המיניות שהחלה לתפוס תאוצה. "שיקראו לו ללכת הביתה בעיתונות. שיעשו בעיתונים מה שלא עושים במפלגה איתו. האם יתכן שהמפלגה שלו מושכת אנשים שלא יכולים להחזיק את האלימות הכבושה שלהם? יש להם פנטזיות. חושבים שהכל מותר להם בגבעות ובהתנהלות לבבית".



"מי שמאכזבת מאוד היא איילת שקד, שולי מועלם יצאה ראשונה מול זה". השדרנים פנו לשרה, והתייחסו לראיון ב"פגוש את העיתונות": "איילת שקד, את שרת המשפטים עד הראיון הפרווה הזה, את אמונה על הצדק. נכון שהוא לא הורשע, אבל יש מספר רב של אנשים שהתלוננו. הסיטואציה שכרוכה בתלונה היא בלתי אפשרית, גם עם נשים לא דתיות".







2. המחקר החדש על אנה פרנק: "כשלא מדברים עליך אתה לא קיים"

מחקר חדש מגלה שאנה פרנק נתפסה על ידי הנאצים בגלל פשיטה שלא קשורה אליה, ולטל ואביעד נמאס לשמוע כל שנה על גילויים חדשים בהקשר כותבת היומן. "כל שנה יש מידע שמפרסמים בנושא הסגרתה לנאצים. זה גורם לי להאמין שהיא חיה ובוחשת. לא מצליח להבין למי המוטיבציה לחקור את אותו הדבר כל הזמן, איך יכול להיות?"

"המידע שלהם מבוסס מתוך היומן. קראו בו כל כך הרבה פעמים, וזה לא כתוב ביומן. היא צומי, בטח היא אומרת שהיא מצאה עוד משהו ביומן, עוד מידע, בכלל לא הוסגרתי, בטח זו פשיטה", אמר אביעד. "זה מתכתב עם טרנדים עולמיים: להישאר בתודעה - כשלא מדברים עליך אתה לא קיים, קצת סלביות נחותה. אנשי היח"צ שלה מוציאים קומוניקטים, וזה סילוף של עובדות היסטוריות. את לא יכולה להגיד את זה אחרי הרבה זמן, בטח אמרו לה לחשוב מחוץ לקופסא, מתכננת אירוע השקה", אמר אביעד. "מחקר חדש בטח יגלו שהיא לא הייתה בעליית גג אלא במרפסת", ענה לו טל.