שגריר רוסיה בטורקיה, אנדריי קרלוב (62), נורה היום למוות (שני) כשהיה בעיצומו של נאום בתערוכת צילומים במרכז לאומנות עכשווית באנקרה, ששמה "רוסיה בעיני הטורקים", ומותו נקבע במקום לאחר נסיונות להצילו. לאחר חילופי אש בין כוחות הביטחון למתנקש בחיי השגריר הרוסי, התוקף חוסל. לפי דיווחים, הוא ירה בשגריר שמונה פעמים.


התנקשות 2

גורמי ביטחון טורקיים זיהו את המתנקש בשם מרט אלטינטס (22), שוטר שסיים את האקדמיה לשוטרים באיזמיר לפני שנתיים ושירת ביחידה לתגובה מהירה של משטרת אנקרה. עדי ראייה סיפרו כי המתנקש שהיה לבוש בחליפה עמד מאחורי השגריר. הוא ירה באוויר, מה שגרם למהומה במקום, ואז ירה בשגריר וצעק בערבית ובטורקית:"אנחנו אלו שהבטחנו למוחמד לצאת לג'יהאד - כל עוד אנו חיים. אל תשכחו את חלב! אל תשכחו את סוריה! כל עוד האחים שלנו לא בטוחים, אתם לא תהיו בטוחים". הוא גם קרא כי "כל מי שיש להם חלק בדיכוי הזה ישלמו על כך אחד אחרי השני". 




שגריר רוסיה בטורקיה, אנדריי קרלוב. צילום: טוויטר



"הטרור לא יעבור בשקט, אנחנו נטפל בו בנחישות"


קרלוב החל את הקריירה הדיפלומטית שלו לפני ארבעים שנה ואת מרבית פעילותו עשה בקוריאה הצפונית. הוא נשלח לאנקרה בשנת 2007 והחל מיולי 2013 הוא שימש השגריר הרוסי בטורקיה.



דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, אמרה כי "אנחנו רואים בתקרית הזו פיגוע טרור. אנחנו נמצאים בקשר עם הגורמים הטורקיים, וקיבלנו מהם ערבות לכך שתהיה חקירה מקיפה והסוגיה גם תגיע למועצת הביטחון של האו"ם. הטרור לא יעבור בשקט, אנחנו נטפל בו בנחישות. תמיד נזכור את אנדריי קרלוב, הדיפלומט הרוסי המרשים, אדם שעשה רבות כדי להיאבק בטרור בתפקידו הדיפלומטי". ארצות הברית גינתה את האירוע, כך נמסר מטעם דובר מחלקת המדינה, שהוסיף: "אנחנו מתפללים למען משפחתו".



בשעה זו תוגברה האבטחה סביב שגרירות רוסיה בטורקיה, והנשיא ולדימיר פוטין כינס ישיבת חירום עם כל גופי המודיעין. הוא ונשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שוחחו בנושא בטלפון. 



יש לציין כי ההתנקשות התרחשה בעת בה רוסיה וטורקיה נמצאות בהידברות על המצב בעיר חלב. מחר אמור שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושלו, להגיע למוסקבה לשיחות עם עמיתיו מרוסיה ומאיראן. לפי הדיווחים, השיחות יתקיימו כרגיל.