נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כינס היום בשעות הערב (שני) ישיבת חירום, עם כל גופי המודיעין, על מנת להתחיל ולחשוב על דרכי תגובה להתנקשות בשגריר הרוסי בטורקיה, אנדרי קרלוב, שנרצח במהלך פתיחת תערוכה שמראה את סוריה בעיניהם של הטורקים. לאחר שנודע כי המתנקש צעק כי מדובר בנקמה על היחס של הרוסים כלפי חלב, וההפצצות הבלתי נגמרות על העיר, נראה כי המעורבות הרוסית בסוריה קיבלה כעת עוד הצדקה מבחינתה. נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן ונשיא רוסיה שוחחו בטלפון בעקבות המקרה. 



ההתנקשות בשגריר רוסיה בטורקיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתנקשות. "ישראל מגנה בתוקף את הרצח האכזרי של השגריר אנדריי קרלוב הערב באנקרה. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים לבני משפחתו ולעם הרוסי. הירצחו של דיפלומט מבליט את הצורך של העולם המתורבת להתאחד במאבק המשותף נגד כוחות הטרור", מסר נתניהו. 



סגן השגריר הרוסי בישראל, אלכסיי דרובינין, התייחס גם הוא לאירוע ואמר בריאיון לחדשות 10: "אנחנו חשים זעזוע עמוק ממה שקרה היום באנקרה . אחד הדברים החשובים לבדיקה כרגע הוא מי שלח את האיש הזה, מי האחראי לפיגוע הנוראי הזה. אני בטוח שטורקיה היא מדינה אחראית, ותעשה את הכל כדי להגיע לאמת".



"כל בנאדם נורמלי ותקין צריך להבין שלהתנקש בשגריר ודיפלומט זה מעבר לכל נורמה אנושית. אני בטוח שהאירוע הזה, הפיגוע הזה, רק יחזק את ההחלטיות, התקיפות, שרוסיה מובילה נגד רוסיה בסוריה. שמתם לב, אני בטוח, שבימים האחרונים, יש שיחות טלפוניות בין הנשיא פוטין לנשיא ארדואן, אני חושב שמוסקבה תמשיך לבצע משימות בסוריה, והפיגוע הזה לא ישפיע".



גורמי ביטחון טורקיים זיהו את המתנקש בשם מרט אלטינטס (22), שוטר שסיים את האקדמיה לשוטרים באיזמיר לפני שנתיים ושירת ביחידה לתגובה מהירה של משטרת אנקרה. עדי ראייה סיפרו כי המתנקש שהיה לבוש בחליפה עמד מאחורי השגריר. הוא ירה באוויר, מה שגרם למהומה במקום, ואז ירה בשגריר וצעק בערבית ובטורקית:"אנחנו אלו שהבטחנו למוחמד לצאת לג'יהאד - כל עוד אנו חיים. אל תשכחו את חלב! אל תשכחו את סוריה! כל עוד האחים שלנו לא בטוחים, אתם לא תהיו בטוחים". הוא גם קרא כי "כל מי שיש להם חלק בדיכוי הזה ישלמו על כך אחד אחרי השני".