הותר לפרסום. רמי ודליה אליקים הם הפצועים מהפיגוע הקשה בשוק חג המולד בברלין. רמי, שנותח ויצא מכלל סכנת חיים, עדיין פצוע קשה, והוא מורדם ומונשם, אך כעת לא נשקפת סכנה לחייו. אתמול הוא נותח בבית חולים בברלין והוא מתאושש בהדרגה. עם זאת, עדיין לא נוצר קשר עם רעייתו של הפצוע, דליה, שהייתה איתו במקום וקיים חשש כבד לגורלה. ילדיהם של בני הזוג נחתו הלילה בברלין.  



רב הקהילה היהודית בברלין, יהודה טייכטל, שביקר את הפצוע והיה ליד מיטתו, התעדכן על מצבו מפי רופא בית החולים. הרב ציין שזו בשורה טובה שלא נשקפת סכנה לחייו, אבל ציין כי עדיין מצפה לו תהליך החלמה ארוך. הרב סיפר כי הוא וצוותו מצויים בקשר רצוף עם כלל בתי החולים בעיר בכדי לנסות ולאתר את האישה. במקביל, נמצא טייכטל בקשר גם עם בני המשפחה המודאגים. "עמדתי ליד מיטתו של הפצוע ואמרתי פרק תהילים לרפואתו. אני ושאר חברי הקהילה מתפללים להחלמתו ומקווים גם לבשורות טובות בנוגע לאשתו", אמר הרב.



"מנסים למצוא את אמא, אבל אין קצה חוט"



בני הזוג, בשנות ה־60 לחייהם, שהו בחופשה פרטית בברלין. מאז היוודע דבר האירוע החלו חברים לנסות ולסייע. במהלך הלילה שעבר, חברה של המשפחה השוהה בברלין עברה בין בתי החולים בניסיון לאתר את האם, אך מדובר במשימה לא פשוטה, כיוון שיש כ-100 פצועים בפיגוע, וחלקם לא זוהו. "אנחנו כל הזמן דואגים ומנסים לעזור בכל דבר", סיפרה בתה של חברת משפחה. אחד מילדיה של דליה אמר כי "אנחנו הופכים כל אבן בניסיון למצוא את אמא, אבל אין לנו קצה חוט". הקונסוליה הישראלית בברלין מצויה בקשר עם בתי החולים והמשטרה ומעדכנת כל העת את המשפחה. ממשרד החוץ נמסר כי "כל העת קיים קשר עם הרשויות בגרמניה ועל כל התפתחות מיד נמסר דיווח למשפחה".



מנכ"ל חברת פספורט קארד, יואל אמיר, שבה היו בני הזוג מבוטחים לפני נסיעתם, מטפל אישית בבני המשפחה. מהחברה נמסר כי "מאז שהתקבל הדיווח על כך שלקוחותינו מעורבים בפיגוע הטרור הרצחני בברלין, אנחנו בקשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ, עם בתי החולים ועם בית חב"ד. לבנו עם המשפחה ונעשה כל שאפשר כדי למצוא את האם ולהביא את האב להמשך טיפול בישראל, כשמצבו הרפואי יאפשר זאת. במסגרת סעיף איחוד המשפחות של הפוליסה, ילדי המשפחה בדרכם לברלין, כשהוצאות הנסיעה מכוסות על ידינו".