שגרירות ישראל בברלין עשתה אתמול מאמצים גדולים כדי לאפשר את הטסת ארונה של דליה אליקים, שנהרגה בפיגוע המשאית בשוק בעיר, בחזרה לישראל. המטרה - לאפשר את הטסת הארון ארצה לפני סוף השבוע של חג המולד. בעלה של דליה, רמי, נפצע קשה בפיגוע ונותח בבית חולים מקומי. הרופאים אתמול נשמעו אופיטימיים בנוגע לסיכויי החלמתו. שלשום בלילה, לאחר יומיים שבמהלכם לא אותרה אליקים ומשפחתה עוד קיוותה שהיא בין הפצועים הרבים, התבשרו קרוביה כי היא בין 12 הרוגי הפיגוע. זיהוי גופתה נערך באמצעות דגימות דנ"א ושיניים. כבר בשעות הצהריים הודיע נציג המשטרה למשפחה, שהגיעה לגרמניה, כי כל הפצועים זוהו, והם כבר הבינו כי הסבירות שנהרגה גבוהה מאוד.



המשפחה המשיכה לחוות מתח בלתי נסבל: "48 שעות של חוסר ודאות זה יותר מדי", סיפר עופר אליקים, אחיו של רמי, המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. למרות זאת, אליקים הוסיף: "אנחנו לא במצב לבקר את המשטרה או לתקן מסורת של מדינות זרות". הוא הוסיף כי המשפחה לא ראתה את הגופה שזוהתה: "הבנו כי מצבה רע מאוד".



האח סיפר על הימים האחרונים, שהיו קשים מנשוא עבור המשפחה הכואבת. גם אתמול, לאחר שנודע לילדיהם של דליה ורמי כי אמם נהרגה בפיגוע, הם המשיכו לשבת סמוך לחדר שבו מאושפז אביהם. הרופא המנתח שטיפל באליקים, ד"ר פטר אלברס, סיפר כי הישראלי נפגע בשתי רגליו ובאגן, אבל עכשיו "הכל שאלה של ברגים", לדבריו, כדי להחזיר לאליקים את השימוש ברגליו, "ולאפשר לו ללכת בעתיד".



אחיו של הפצוע הוסיף כי המשפחה מקווה שכבר בתוך שבוע ניתן יהיה להעביר אותו להמשך טיפול בישראל. לעת עתה, הוא הסביר בכאב, מעדיפים בני המשפחה להתבונן בתמונות עליזות של בני הזוג, שצולמו לפני האסון הנורא, בהן תמונות מטיול שערכו השנה ובשנה שעברה למינכן.



חבר קרוב של המשפחה סיפר על התחושה הקשה שמלווה אותם: "התקווה של החיפושים הפכה לעצב כבד מנשוא, הם שבורים".