מטוס של צבא רוסיה מסוג Tu-154 ועליו היו כ-91 אנשים, נעלם מהמכ"ם כ-20 דקות לאחר שהמריא משדה התעופה סמוך לאתר הנופש סוצ'י, בשעה 5:20 בשעון המקומי. משרד ההגנה הרוסי אישר כי המטוס התרסק וכי נמצאו באזור שברי מטוס וחפצים שהיו שייכים לנוסעי המטוס. מקום ההתרסקות הוא כקילומטר וחצי מקו החוף של סוצ'י, בעומק של 50-70 קילומטרים. כל נוסעי המטוס נהרגו בהתרסקות, וטרם נודע מהי סיבת ההתרסקות - האם מדובר בתקלה טכנית או בטעות אנוש של הטייס.
 
בין נוסעיו, היו חברים בלהקה צבאית, חברי להקת הצבא האדום, מספר אנשי צבא ועיתונאים. חברי הלהקה היו בדרכם לבסיס חיל האוויר הרוסי בלטקייה שבסוריה בשביל להופיע בפני חיילים לכבוד השנה החדש. חברי להקת הצבא האדום היו אמורים להופיע בארץ במהלך חודש ינואר. 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הכריז כי מחר ייערך יום אבל במדינה והורה לחקור את האירוע, ככשר התחבורה הרוסי יעמוד בראש צוות הבדיקה. גורמים במוסקבה אמרו כי האפשרות שמדובר בפיגוע טרור לא נשללת. שר התחבורה, מקסים סוקולוב, אמר אחר הצהריים כי הוא בוחן את כל האפשרויות. זאת בניגוד לדבריו של ויקטור אוזרוב, יו"ר ועדת הביטחון בבבית העליון של הפרלמנט הרוסי, שאמר כי אינו מאמין שזאת יכולה להיות פעולת טרור, משום שמדובר במטוס צבאי". 

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס להתרסקות המטוס ואמר כי הוא "נעצב מהמחשבה על זה שהמטוס התרסק כשהוא היה בדרכו לסוריה לחגוג את ניצחון הצבא על החמושים האסלאמיים". בהודעת התנחומים ששלח אסד נכתב כי "שתי המדינות לוחמות ביחד כדי להניח יסודות לשלום, ביטחון ויציבות במדינה".

התרסקות המטוס הרוסי. צילום: רויטרס



זו אינה הפעם הראשונה שמטוס מהדגם הזה מתרסק. הפעם הקודמת היתה בשנת 2010, כאשר אחד התרסק במערב רוסיה, וכל הנוסעים שהיו עליו נהרגו. בין ההרוגים באירוע היה הנשיא הפולני לך קצ'ינסקי, ורבים מבכירי מוסדות השלטון. 
כזכור, בחודש שעבר מטוס ובו 81 בני אדם התרסק בקולומביה, 76 מהם נהרגו. הטיסה, שמספרה היה CP2933, התרסקה ככל הנראה עקב כשל חשמלי. על המטוס היו שחקני קבוצת כדורגל ברזילאית בדרך למשחק, בני משפחה ואוהדים, ועיתונאים שהגיעו לסקר את האירוע. קבוצת הכדורגל שפקואנסה הברזילאית, ששחקניה היו על המטוס, נמחקה כמעט לחלוטין - רק שלושה משחקניה ניצלו לאחר שנמשו מבין ההריסות. הניצולים הם המגן אלן רושל, והשוערים ג'קסון פולמן, ומרקוס דנילו פדילה. שני נוסעים נוספים, הדיילת חימנה סוארז והעיתונאי רפאל גבטו ניצלו אף הם.