בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מכריז על מלחמה דיפלומטית נגד המדינות שתמכו בהצבעת הגינוי במועצת הביטחון בסוף השבוע, ואינו מסתיר את מורת רוחו מההחלטה האמריקאית שלא להטיל וטו, ניצל הנשיא האמריקאי ברק אובמה את חופשת חג המולד המשפחתית בהוואי לצורך מלחמה אחרת - נגד טרוריסטים באתגר של חדר בריחה (Escape Room).



בשנה שעברה, בעיצומה של החופשה המשפחתית הנשיאותית בהוואי, מדינת הולדתו של אובמה, פרסמו מנהליו של חדר הבריחה ברייקאאוט ואיקיקי ציוץ שבו נכתב: "היי, נשיא ארה"ב, אם אתה חושב שלנהל מדינה זה קשה, תנסה לברוח מתוך אחד החדרים שלנו!".



השנה, כך מתברר, החליט אובמה להיענות לאתגר. אתר "באזפיד" דיווח אתמול כי ביום שבת בלילה, ערב חג המולד, הגיע הנשיא במפתיע עם שתי בנותיו מאליה (18) וסשה (15) ועם קבוצת חברים לחדר הבריחה והם בילו שם שעה וחצי לפני שחזרו לאתר הנופש, לא לפני שעצרו לגלידה מקומית. "למען האמת, לא ידענו שהם באים. זו הייתה הפתעה במאה אחוז", אמר מנהל המקום, מקגרגור גרינלי. "הם נרשמו תחת שם אחר. רק שעה קודם, השירות החשאי הגיע".



הקבוצה התמודדה ב"משימת מאנואה", שנחשבת לאחד האתגרים הקשים ביותר. "הם היו בחדר, שבו אתה מגלם סוכן חשאי והטרוריסטים באים ותופסים אותך", סיפר מנהל המשמרת, מיטש מאסי. "זו הייתה מאליה שעשתה את רוב העבודה".



לפי גרינלי, אובמה וחברי הקבוצה השלימו את המשימה 12 שניות בלבד לפני תום 60 הדקות שבמסגרתן עליהם לברוח מהחדר. "הם צעקו וצרחו חבל על הזמן", אמר גרינלי, שציין כי בשנה שעברה הצליחו אבי וומבך וסידני לארו, שתיים מכוכבות נבחרת ארה"ב בכדורגל נשים, לצאת מהחדר כדקה לפני המועד. "מבחינה טכנית, הן גברו על הנשיא".



בזמן שבעלה והילדות היו עסוקים במשחקי מלחמה, התפנתה מישל אובמה למשימה משלה. במשך חצי שעה, היא עדכנה ילדים על המסלול שעושה סנטה קלאוס בדרכו לחלוקת המתנות באמצעות מערכת המעקב של פיקוד ההגנה האווירית האמריקאי. כאשר אחד הילדים ביקש "לשמוע את סנטה מדבר", ענתה לו אובמה כי הוא לא יכול לגשת לטלפון ולדבר כי "הוא מחלק עכשיו את כל המתנות".