ברכה של הנהגת המפלגה הרפובליקנית לחג המולד עוררה סערה ברשתות החברתיות לאחר שנטען שם כי הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, הוא "המלך החדש". בתגובה טענו במפלגה כי הם התכוונו לישו ולא לטראמפ, והאשימו את המבקרים כי הם "עושים פוליטיזציה לחג הקדוש".



יו"ר הוועדה הרפובליקנית הלאומית ריינס פרייבוס, שמונה לראש סגל הבית הלבן של טראמפ, ויושבת הראש השותפה, שרון דיי, פרסמו ברכה שבה כתבו כי "לפני יותר מ־2,000 שנה, תקווה חדשה נולדה לעולם, מושיע שיספק את ההבטחה של גאולה לכל האנושות".



הפסקה השנייה בברכה הקצרה היא זו שמשכה את תשומת הלב: "בדיוק כפי ששלושת החכמים עשו באותו לילה, חג המולד הזה מבשר על מועד לחגוג את החדשות הטובות על מלך חדש", ציינו השניים. "אנחנו מקווים שאמריקאים שחוגגים את חג המולד היום ייהנו מיום של חגיגות וקרבה מחודשת למשפחה ולחברים".



המונח "מלך חדש" פורש באופן מיידי כהתייחסות לטראמפ, והסוגיה נהפכה לנושא המרכזי ברשתות החברתיות. "הוועדה הרפובליקנית היקרה: אין לנו 'מלך חדש'. מה לעזאזל קורה לכם, אנשים?", צייץ בזעם ג'ון ויבר, עוזרו הקרוב של מושל אוהיו ג'ון קייסיק, ממבקריו הבולטים של טראמפ במפלגה הרפובליקנית. "ריינס פרייבוס והוועדה הלאומית צריכים להתנצל על שהשתמשו בחג המולד כדי להשוות את דונלד טראמפ לישו וקראו לו 'מלך חדש'", הוסיף הבלוגר והיועץ הדמוקרטי ג'ון ארבוסיס.



ג'ון בארו, עורך בכיר באתר החדשות "ביזנס אינסיידר", התלוצץ וכתב "תירגעו, אנשים. ההצהרה של המפלגה הרפובליקנית אינה נוגעת לדונלד טראמפ, היא על ולדימיר פוטין", בעוד גולש אחר הוסיף כי "או שמדובר בחילול הקודש או בהמלכתו של טראמפ למלך אמריקה. בכל מקרה, זה מטריד".



בתגובה לביקורות הרבות אמר שון ספייסר, דובר המפלגה הרפובליקנית שמונה לשמש הדובר החדש של הבית הלבן תחת הנשיא הנכנס, כי הברכה לא קשורה לטראמפ וכי "ישו הוא המלך החדש של האמונה הנוצרית".



כאשר נשאל על ידי דיוויד מאק מאתר באזפיד אם ההשוואה בין ישו לבין טראמפ הייתה מכוונת, תגובתו של ספייסר הייתה תקיפה יותר. "אני מקווה שאתה צוחק. ישו הוא המלך של האמונה הנוצרית. לשאול אותי דבר כזה בחג המולד זה באמת פוגע", אמר. "ישו הוא המלך. הוא נולד היום כדי שנוכל להינצל. זה עצוב ומאכזב שאתה הופך יום קדוש כזה לדבר פוליטי".



בנוסף, אמש טראמפ מתח ביקורת על האו"ם בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "יש להם הרבה פוטנציאל, אבל כרגע זה כמו מועדון שאנשים מגיעים אליו כדי לפגוש אנשים ולהעביר זמן. וזה עצוב".





בתוך כך, חג המולד סיפק להילרי קלינטון הזדמנות לעוד הופעה פומבית נדירה מאז ההפסד הדרמטי בבחירות. אתר החדשות "ג'ורנל ניוז" דיווח אתמול כי המועמדת הדמוקרטית לשעבר ובעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הגיעו ביום שבת בלילה לתפילת החג בכנסייה המתודיסטית המאוחדת במאונט קיסקו, שם הם מתפללים כבר עשר שנים, ולחצו ידיים והתחבקו עם עשרות הנוכחים. "זו הברכה שלנו להיות פה בלילה הזה, בכנסייה הזאת, בכל שנה", אמר קלינטון המחויך. גם מזכירת המדינה לשעבר נראתה מחויכת למדי, וכאשר נשאלה מהו המסר שלה לחג המולד, היא ענתה בפשטות "חג מולד שמח" והוסיפה כי היא מרגישה "מצוין"