נשיא ארצות הברית המיועד, דונלד טראמפ, התייחס היום (רביעי) לנאום המתוכנן של ג'ון קרי, בו אמור מזכיר המדינה היוצא לפרוש את חזון הממשל הנוכחי לשלום בין הישראלים ולפלסטינים. בסדרת ציוצים אמר טראמפ כי "אי אפשר להמשיך ולאפשר לממשל הנוכחי להתנהג בבוז וחוסר כבוד שכאלה לישראל. הם היו חברים קרובים של ארצות הברית, אך לא עוד. תחילת הסוף הייתה הסכם הגרעין הנורא עם איראן, ועכשיו ההצבעה באו"ם", האשים טראמפ והוסיף: "הישארי חזקה ישראל, ה-20 לינואר מגיע".




מוקדם יותר, טען טראמפ כי הוא קיווה שהחילוף בין הממשלים יעבור באופן חלק, אך מעשיו ודבריו המשלהבים של הנשיא היוצא ברק אובמה מקשים עלי.




בתגובה לדברים, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא הנבחר, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו "הנשיא הנבחר טראמפ, תודה לך על הידידות החמה ועל תמיכתך החד-משמעית בישראל".




כזכור, בשעות הערב אמור קרי לשאת נאום שבו הוא יציג קווי יסוד להסדר הקבע שלפי ממשל אובמה יביאו לשלום באזור. מדובר בנאומו האחרון של קרי לפני סיום תפקידו במסגרת הממשל היוצא. בנוסף לכך ביום שישי האחרון החליט אובמה לחרוג מהנוהג הקבוע של ממשלו ולא הטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון 2334, שהכריזה על ההתנחלויות כלא חוקיות. 



לאחר ההחלטה במועצת הביטחון אמר קרי: "בארבע השנים האחרונות ביליתי אינספור שעות עם הישראלים ועם הפלסטינים, ובמדינות באזור ובעולם כדי לבחון דרכים לקידום השלום". בימים הקרובים אני אשתף במחשבותיי המפורטות לגבי הדרך להתקדמות בתהליך השלום בהתבסס על ניסיוני בארבע השנים האחרונות".