נשיא תוניסיה אל-באג׳י קאיד א-סיבסי, התייחס הלילה (ראשון) לראשונה להתנקשות בחייו של המהנדס מוחמד א-זווארי ואמר במהלך נאום לרגל השנה האזרחית החדשה כי ישנם חשדות לפיהם ישראל מעורבת בהתנקשות. בהתייחסות ראשונה לתקרית הירי באזרח התוניסאי שהיה פעיל חמאס, הוסיף א-סיבסי כי תוניס ממשיכה בחקירה אינטנסיבית של החיסול.



נשיא תוניסיה אף רמז בדבריו כי ארצו תגיש בקשה לגינוי ישראל במועצת הביטחון של האו"ם - כשתסתיים החקירה והזכיר את פעילות חיל האוויר במדינתו במהלך מבצע "רגל עץ בשנת 1985": "למרות הצהרת ממשל רייגן כי ישראל הגנה על עצמה, לאחר הפעולה באוקטובר 1985, הגשנו הצעת גינוי למועצת הביטחון וזכינו גם בפיצויים".



בהמשך נאומו הנשיא לחששות בארצו לפיהם פעילי הטרור שיצאו ממדינתו יחזרו לתוניסיה, ואמר: "אנחנו עוקבים אחריהם ונפעל למצות עמם את הדין לפי חוק הטרור".



לאחר מכן הגיב לביקורת שנשמעה על ממשלתו, על כך שלא ביצעה פעולת תגמול נגד ישראל: "אנחנו יודעים איך לפעול נגד הישות הציונית, ועשינו זאת לאחר שהפגיזו את ׳חמאם א-שאט׳ ופעלו נגד ההנהגה הפלסטינית בתוניסיה. לדבריו, "לא התעכבנו, אלא פנינו למועצת הביטחון ותבענו. ישראל גונתה לבסוף והתבקשה לשלם פיצויים".



כרזה של המהנדס מוחמד א-זווארי בעזה. צילום:AFP



לפני כשלושה שבועות נמצא א-זווארי נמצא כשהוא ירוי וללא רוח חיים במכוניתו בעיר ספקס שבדרום המדינה. בלוגר מקומי וכמה כלי תקשורת בתוניסיה מיהרו לקבוע כי הוא חוסל בידי המוסד. אך ככל שעבר הזמן, התרבו הסימנים שמעידים כי מדובר בחיסול לא מקצועי, שאינו עומד באפיונים של התנקשות קודמות המיוחסות לישראל.



א-זווארי עזב את תוניסיה לפי הדיווחים ב-1991, בעקבות זיהויו עם תנועת האחים המוסלמים. הוא הגיע לדמשק, והיה ככל הנראה מקורב למפקדת החמאס ששהתה באותו זמן בסוריה. באותו הערב בו פורסמו הפרטים על חיסולו, חמאס אישר כי א-זווארי היה חבר בארגון. לאחר המהפכה במולדתו, הוא שב אליה ב-2011 ועסק בעיקר בהדרכה להטסת טיסנים וכלי טיס זעירים ללא טייס. פעילות זאת, למרות שחמאס עושה בה שימוש, לא נחשבת מסוכנת במיוחד לישראל.



עם החיסול פתחו שלטונות תוניסיה בחקירה, במהלכו נעצרו מספר אזרחים זרים ונמצאו כלי נשק ביניהם אקדחים עם משתיקי קול, וכן מכוניות שכורות. הם גם טענו כי לפחות חשוד אחד הצליח להימלט מהמדינה. עם זאת, המדינה החליטה להטיל את מלאכת החקירה על יחידת משטרה המטפלת בעניינים פליליים ולא ביחידה ללוחמה בטרור - דבר שהעיד גם הוא שייתכן כי המניע למעשה היה פלילי-אישי ולא פוליטי.