למעלה מ-60 אסירים נהרגו במהלך קטטה שפרצה היום (שני) בין שתי כנופיות סמים יריבות בבית הכלא שבעיר מאנוס בברזיל. במהלך האירועים נמלטו מספר אסירים מהמקום ויש המגדירים אירוע זה כאחד האלימים ביותר בהיסטוריית בתי הכלא המדינה, העמוסים במילא. המהומות פרצו אתמול אחר הצהריים ונמשכות כבר למעלה מ-16 שעות רצופות. גורמים מהממשל אמרו כי המרידות ככל הנראה היו ספונטניות וכי לאסירים היו אקדחים, רובי ציד וכלי נשק מאולתרים. "זה אחד מהאירועים שמדגישים את הקושי והאכזריות שבמלחמה בסמים", הוסיפו. 
עיתונאים שהיו במקום מסרו כי הם ראו גופות ערופות ראשים על קירותיו של בית הכלא. על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, טרם נודע כמה אסירים הצליחו לברוח מהמתחם. אחד ממנהלי המתחם הסביר כי המהומות פרצו ככל הנראה לאחר שמספר אסירים מאגף אחד יצרו חור בקיר ודרכו עברו לאגף השני. המהומות פרצו בין שתיים מהכנופיות הגדולות במדינה.
לפני כשלושה שבועות, 600 פושעים הצליחו להשתלט על בית הכלא השלישי בגודלו בבריטניה למשך כ-12 שעות, לאחר שאיימו על סוהר עם מזרק חלוד. המהומות שהחלו בשעה 9:00 בבוקר נפסקו רק בשעה 22:30, כאשר 300 קציני משטרה הסתערו על בית הכלא והצליחו להשתלט על המקום. בזמן הזה הפושעים חלשו על לפחות על שני אגפים, בית המרקחת, חדר הכושר ומגרש האימונים בכלא ווינסון גרין. מדובר במהומה הגדולה ביותר שפרצה בבית כלא בבריטניה מאז 1990, ולמהומה השלישית בגודלה בבריטניה בחודשיים האחרונים.