הקונגרס האמריקני אישר הלילה (שישי) החלטה המגנה את האו"ם, בעקבות החלטת מועצת הביטחון נגד ההתחלויות. 22 סנטורים משתי המפלגות הגישו את ההחלטה, הכללה תשעה סעיפים. בהחלטה נכתב כי הם מפצירים בממשל להטיל וטו על החלטות עתידיות שיובאו נגד ישראל. בגינוי תמכו 342 חברי קונגרס משתי המפלגות, ו-80 חברי קונגרס דמוקרטיים התנגדו.



יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, התייחס להחלטת מועצת הביטחון ואמר: "אני עדיין המום ממה שקשרה בחודש שעבר, שהממשל שלנו נטש את ישראל שהיא בת בריתנו, כשהיא הייתה זקוקה לנו ביותר". לדבריו, החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לא הייתה על ההתנחלויות - היא היתה קשורה רק לזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמורקטית. "צעדים חד צדדיים שכאלה נועדו ליצור דה לגיטימציה לישראל ולא לקדם את השלום".





כזכור, לפני כשבועיים עברה במועצת הביטחון של האו"ם החלטה 2334 שקבעה שההתנחלויות ביהודה ושומרון אינן חוקיות, קראה לישראל לחדול מכל פעילותה מעבר לקווי 67' ודרשה צעדים להפסקת הסטטוס-קוו ולקידום פתרון של שתי מדינות לשני עמים. בהחלטה תמכו 14 מתוך 15 המדינות החברות המועצת הביטחון, ארה"ב נמנעה ולא מימשה את זכות הווטו שלה כפי שעשתה תמיד בהצבעות הנוגעות לישראל.