עובד בשגרירות ישראל בבריטניה צולם, כחלק מתחקיר של רשת אל-ג'זירה, כשהוא מתכנן "להפיל בכירים בממשל הבריטי", בהם סגן שר החוץ אלן דאנקן, הידוע כפרו פלסטיני. שי מסוט, המשרת כבכיר בשגרירות בלונדון, הוקלט על ידי תחקירן של הרשת כשהוא מדבר על מספר חברי פרלמנט בריטים, כך דווח בגרדיאן הבריטי.

הוא הוקלט כשהוא מדבר עם מריה סטריצולו, שהייתה בעבר יועצת של שר בריטי, ועם אדם שטען ששמו "רובין". הוא הציג את עצמו כחבר ארגון פרו ישראלי, אך למעשה היה תחקירן של אל ג'זירה. בסרטון, מסוט דן עם סטריצולו ורובין איך אפשר להכפיש חברי פרלמנט בריטים. "אם תחפש מספיק חזק - תוכל למצוא משהו שהם מנסים להסתיר", הוקלט בסרטון, "אולי תמצא שערורייה קטנה". מסוט לא תיאר בסרטון כיצד הוא מתכוון "להפיל" את אותם חברי הפרלמנט. 


בין היתר הוא מתייחס לסגן שר החוץ אלאן דאנקן, עליו אמר כי הוא "עושה בעיות" וצריך להפיל אותו.



במהלך השיחה הוא התייחס בין היתר אל שר החוץ, בוריס ג'ונסון, הנחשב סולידרי כלפי ישראל וציין כי לא אכפת לו ממנו. הוא הוסיף ואמר לה "את יודעת שהוא אידיוט". בין השמות הנוספים שהועלו בשיחה - היה קריספין בלאנט, יושב ראש הוועדה ליחסי חוץ, שנחשב לתומך גדול של הפלסטינים. בשיחה אחרת כינה מסוט את בלאנט "מאוד פרו ערבי ולא פרו ישראלי".

אבל לא רק השמרנים היו על הכוונת של מסוט. הוא גם הוקלט כשהוא אומר לחברת המפלגה ממפלגת הלייבור ג'ואן ריאן, כי הוא קיבל מעל מיליון ליש"ט כדי לשלום לחברי מפלגתה שיבקרו בישראל. על יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, וכינה אותו "משוגע" ואת תומכיו "תמהונים".

שגריר ישראל במדינה, מארק רגב, התנצל ביום שישי האחרון בפני סגן שר החוץ. הוא הבהיר בשיחה כי "הדברים אינם מקובלים", והוסיף כי "מסוט יסיים את תפקידו בשגרירות במהרה". למרות טענת השגרירות כי מסוט היה פקיד זוטר בשגרירות ולא דיפלומט, בכרטיס הביקור שלו נכתב כי הוא "קצין בכיר בשגרירות". דובר שגרירות ישראל בבריטניה, יפתח קוריאל, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "השגריר הישראלי התנצל והבהיר שהדברים האלה אינם משקפים את הלך הרוח של השגרירות או של ממשלת ישראל".

במשרד החוץ הוחלט לסיים את העסקתו של מסוט, שאינו דיפלומט, אלא עובד מקומי ישראלי (עמ"י) כפי שהדבר מכונה במשרד החוץ ועל כן גם אינו נהנה מחסינות דיפלומטית. הוא שימש בתפקיד של עוזר לציר המדיני איתן נאה, שלאחרונה מונה לשגריר ישראל בטורקיה. לא ברור עדיין אם הדברים שהשמיע באוזני בפגישה במסעדה בלונדון עם עוזרת  של שר לשעבר נאמרו על דעת נאה ומטעמו או היו פרי יוזמתו האישית של מסוט.

לפני שנסע ללונדון היה שי מסוט עוזרה של מירי רגב כשהיתה חברת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ולפני כן שרת בדרגת סרן במנהלת התאום של צה"ל בעזה בתפקיד של ראש מדור לעניינים בינלאומיים.