כוחות אמריקאיים מיוחדים פתחו במבצע נגד ארגון המדינה האסלאמית במחוז דיר א-זור שנמצא במזרח סוריה, כך דיווחו היום בצבא ארצות הברית ובארגונים אזרחיים המפקחים על הלחימה בסוריה. ארגון זכויות האדם "המרכז הסורי לזכויות אדם" שממוקם בבריטניה אמר כי במסגרת המבצע נהרגו לפחות 25 לוחמי דאעש בכפר אל קובאר שבמחוז.



בכיר בקואליציה האמריקאית אישר את קיומו של המבצע באזור דיר א-זור, אך סירב להתייחס לפרטים כמו מספרי הרוגים. על פי הדיווחים, המבצע ארך כשעה וחצי וכי הלוחמים הגיעו לנקודה בארבעה מסוקים כשהם שני מטוסי קרב העניקו להם חיפוי.



מטוס מיג שהופל על ידי דאעש. צילום: רויטרס
מטוס מיג שהופל על ידי דאעש. צילום: רויטרס



המבצע בדיר א-זור הוא חלק מפעילות הלוחמה המיקרו-טקטית שמנהלת ארצות הברית בסוריה נגד ארגון הטרור. בעוד שלהבדיל מבפלישה לעיראק, או לאפגניסטאן, ארצות הברית לא מחזיקה כוחות קרקעיים בסוריה, היא משתתפת בלחימה בתקיפות אוויריות ובאימון וחימוש כוחות מקומיים אשר היא תומכת בהם, אך גם בהפעלת כוחות מיוחדים. בחודש אוקטובר האחרון, חייל אמריקאי נהרג במבצע שנערך נגד לוחמי דאעש בעיר חאוויג'ה שבעיראק.



מחוז דיר א-זור מוחזק ברובו על ידי לוחמי ארגון דאעש, למעט בירת המחוז, העיר דיר א-זור, המוחזקת על ידי כוחות המשטר הסורי של אסד.