הדס אייש, תיירת ישראלית בת 56 מקרית טבעון מצאה את מותה בנסיבות טרגיות במהלך תאונה בזמן פעילות ספורט אתגרי בנהר קאחבון שבאתר סמוק שמפיי במרכז גואטמלה, כך אישר הבוקר (שלישי) משרד החוץ הישראלי. עוד נמסר כי נסיבות התאונה נחקרות. לפי הדיווחים שפורסמו בתקשורת המקומית, אייש ביצעה שיט אבובים בנהר, במהלכו נפלה מהאבוב עליו הייתה. לאחר מכן היא נמשתה מהמים וצוות רפואי קבע את מותה.


הפעילות בה השתתפה אייש הייתה חלק ממסע "מלכת המדבר" - מסע שטח נשי שמתקיים במספר מקומות ברחבי העולם. הודעה בנושא נמסרה למשפחתה של התיירת, וטרם נמסרו פרטים על מועד הלווייתה. יש לציין כי מדובר באזור פופולרי מאוד בקרב המטיילים במדינה, זו אחת מהאטרקציות המתוירות ביותר באזור ופוקדים אותה רבים מכל העולם בשנה. 

הדס אייש במהלך הטיול. צילום: באדיבות המשפחה
הדס אייש במהלך הטיול. צילום: באדיבות המשפחה


הדס אייש במהלך הטיול. צילום: באדיבות המשפחה
הדס אייש במהלך הטיול. צילום: באדיבות המשפחה


האזור בו התרחשה התאונה:







תאונה בגאורגיה: שני ילדי משפחת גרינפלד נהרגו

בחודש אוקטובר האחרון משפחת גרינפלד הישראלית הייתה מעורבת בתאונת דרכים בגאורגיה. במהלך התאונה נהרגו שני בני המשפחה, נבו בן החמש ואחינועם בת העשר. ההורים, חנוך ונעה, נפצעו באורח קשה ובינוני והועברו לקבלת טיפול רפואי בישראל. שני ילדיהם הנוספים של ההורים, עברי ויפתח, נפצעו גם הם.

שושה גרינפלד, אחותו של האב שנפצע פרסמה לאחר התאונה הקטלנית פוסט בפייסבוק, בו היא הביאה מדבריו של אחיה, שסיפר על שאירע: "הלילה היה ערפילי. נסענו על עשרה קמ"ש. ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה, ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק". לדבריו, "זה עניין של שניות, אני לא זוכר מה קרה. כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות. וחושך. ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינועם, וכשהבנתי שהיא לא איתנו רציתי באמת לא להיות. הרמתי אותה. חשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי לקצה הצוק אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי ׳אבא'.

"זה היה עברי שהציל את חיי. התחבקנו והשארתי אותו בנקודה מסויימת. ביקשתי ממנו לחכות לי אבל ראיתי שהוא הולך אחרי לכל מקום ופחדתי עליו. מצאתי את נעה למטה. היא שאלה איפה הילדים ואמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים. לא סיפרתי לה על אחינועם. עברי המשיך ללכת אחרי לכל מקום".
 


 

תיקון והתנצלות

בתאריך ה-11.1.17 פורסמה בעיתון ידיעה על מטיילת שנהרגה במסע "מלכת המדבר" בגואטמלה.

שמה של חברת "מאגמה צ'אלנג'" השתרבב בטעות לכתבה, ועל כך אנו מתנצלים. לחברת מאגמה ו/ או לפרויקט "מאגמה צ'אלנג'" אין ולא היה כל קשר לאירוע.