נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ פתח היום (רביעי) במתקפת ציוצים שהופנו בעיקר לסוכנויות המודיעין בארצו בעקבות הדיווחים שפורסמו בתקשורת האמריקאית לפיהם סוכנים רוסים מחזיקים במידע אישי ומביך אודותיו, בו בין היתר תיעוד שלו במפגש עם יצאנית. "האם אנו חיים בגרמניה הנאצית"? שאל טראמפ באחד מהציוצים, והוסיף: "סוכנויות מודיעין לא צריכות להרשות לעצמן 'הדלפת' חדשות מזויפות מסוג זה".



מספר דקות קודם לכן כתב: "אין לי שום דבר עם רוסיה, לא עסקאות, לא הלוואות, לא כלום". לדבריו, "ניצחתי בבחירות בקלות והיריבים הנבזים שלי ניסו להקטין את הניצחון עם חדשות מזויפות. זה מעציב אותי".





צילום: רויטרס



הטענות לפיהן רוסיה מחזיקה במידע מביך ואישי על נשיא ארצות הברית המיועד נשמעו כבר במהלך הלילה. כמה שעות לאחר מכן הוציאו הודעת הכחשה גורפת מצד רוסיה. בהודעה מטעם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נכתב כי הטענות "מזויפות לגמרי". פסקוב הדגיש כי מוסקבה לא עוסקת באיסוף מידע כזה ואמר כי הדיווחים הללו הם "ניסיון נוסף לפגוע ביחסים בין המדינות".




כזכור, במהלך הלילה דווח כי ממסמכים מסווגים שהוצגו לנשיא ארצות הברית הנוכחי ברק אובמה, ולנשיא הנבחר טראמפ, עלה כי בידי גורמים רוסים יש מידע אישי ופיננסי, כולל תיעוד של הנשיא הנבחר מלפני כמה שנים, כשהוא מבלה עם יצאניות בבית מלון במדינה. במהלך התדרוך, הוצג בפניהם תקציר בן שני עמודים, בו אף נכתב על המעורבות הרוסית בבחירות 2016. 



FBI חוקרת את מהימנות המסמך



בעקבות הטענות החלו גורמים ב-FBI לחקור את מהימנות המסמך שפורסם באתר "באזפיד" האמריקאי, אשר מבוסס בעיקרו על מידע ממקורות רוסיים. כמו כן, דווח כי אנשי המודיעין הציגו את המידע כדי להראות כי הרוסים מחזיקים מידע מזיק גם על הרפובליקנים, בניגוד לרושם שנוצר במהלך מסע הבחירות בו שיחררו הרוסים פרסומים שליליים רק על המפלגה הדמוקרטית. התדריכים הועברו על ידי ארבעה מאנשי המודיעין הבכירים ביותר בארצות הברית: ראש סוכנות המודיעין הלאומי, ראש ה-FBI, ראש ה-CIA וראש ה-NSA. 



צוות המעבר של טראמפ סירב להגיב לטענות שהוצגו במסמך, אולם הנשיא הנבחר התייחס לפרשה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב הלילה כי "מדובר בחדשות מזויפות, ציד מכשפות פוליטי". כאמור, כעת, החליט הנשיא להתייחס שוב לטענות, ותקף את הפרסומים בחריפות.