סערת ה"מידע הרגיש" על הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, ממשיכה. אחרי שמנהל המודיעין הלאומי, ג'יימס קלאפר, הכחיש כי גורמי המודיעין בארצות הברית הם שהדליפו את הטענות שרוסיה מחזיקה במידע אישי וכלכלי מביך על טראמפ, הגיב היום הנשיא הנבחר, כמובן באמצעות הטוויטר וכתב כי קלאפר "התנער מהידיעות השקריות והמומצאת שהופצו באופן לא חוקי. מומצא. עובדות מזוייפות".  



כאמור, דבריו של טראמפ באים בעקבות ההודעה הלא רגילה של מנהל המודיעין קלאפר, בה דחה את הטענה של טראמפ כי סוכנויות המודיעין אחראיות להדלפה. בנוסף, הוא אמר לטראמפ כי הסוכנויות לא הביאו את דעתן על מהימנות החומר שהודלף.

הכחיש שסוכנויות המודיעין הדליפו את החומר. קלאפר. צילום: רויטרס
הכחיש שסוכנויות המודיעין הדליפו את החומר. קלאפר. צילום: רויטרס



כזכור, אתמול קיים טראמפ מסיבת עיתונאים, בה התייחס לדיווחים האלה ותקף חלק מכלי התקשורת. "אין לי שום עסקים עם רוסיה, אין לי שום הלוואות מול רוסיה, הרגשתי צורך לצייץ את זה ולהדגיש את זה".



על הפרסומים לפיהם רוסיה מחזיקה עליו מידע רגיש אמר: "אני חושב שזו בושה. סוכנויות המודיעין שחררו מידע לא נכון, זו בושה וזה דבר שהיה קורה בגרמניה הנאצית. זה מידע לא נכון ומזויף ששוחרר לציבור האתר 'באזז פיד' זה זבל והם ישלמו ביוקר, וגם סי.אן.אן שדיווחו על זה".



טראמפ הוסיף: "השטויות שוחררו אולי על ידי המודיעין האמריקאי, ואם זה המקור אז זה דבר חמור. זה לעולם לא היה צריך להתפרסם. זה שטויות שהגיעו מאנשים חולים". הנשיא הנבחר הוסיף: "אני רוצה לומר מילה טובה לארגוני חדשות שלא פרסמו את הדברים והוכיחו שהם בסדר מהבחינה הזו. אנו רואים אתכם היום באור חיובי יותר".


ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מחבר מחבר הדוח שבו נטען כי הרוסים מחזיקים בתיעוד מביך של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הוא כריסטופר סטיל, קצין לשעבר בסוכנות הביון הבריטית (MI6). כך מסרו גורמים המעורבים בפרטי הפרשה.

סטיל, כיום מנהל חברת המודיעין העסקי הלונדונית Orbis, חיבר, על פי הדיווח, את הדוח שבו נטען כי בידי הרוסים תיעוד של טראמפ בעת ששהה במלון במוסקבה עם יצאניות ב-2013. המודיעין האמריקני קבע כי הרוסים עלולים להשתמש במידע כדי לסחוט את טראמפ.