הנשיא האמריקאי הנבחר דונלד טראמפ העניק הלילה (שני) ראיון נרחב לעיתון הסאנדיי טיימס הבריטי, ובו התייחס לנושאים רבים, בהם משבר ההגירה לאיחוד האירופי, רוסיה, נשק גרעיני ואף ישראל והמזרח התיכון. בין השאר הצהיר טראמפ במסגרת הראיון כי חתנו, ג'ראד קושנר, שהנשיא הודיע כי ימנה אותו לתפקיד של יועץ בכיר בבית הלבן יהיה אחראי לתווך בין ישראל לפלסטינים, חזר על ביקורתו כלפי הסכם הגרעין עם איראן ואף קרא לבריטניה להטיל וטו על הצעות אנטי ישראליות במועצת הביטחון.



בנוגע לאיחוד האירופי, למשבר הפליטים וליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, הברקזיט, טראמפ טען כי החלטתה של בריטניה לצאת מהאיחוד הייתה החלטה חכמה, וכי בריטניה לא תהיה המדינה היחידה שתפרוש ממנו, זאת מכיוון שאזרחי המדינות רוצים לשמור על אופיים הייחודי. "הברקזיט עומד להיות בסוף דבר נהדר", אמר טראמפ, "אם מדינות אירופה לא היו נאלצות לקבל לתוכן את על הפליטים האלה, עם כל הבעיות שבאות עם זה, אני חושב שלא היה הברקזיט. זה היה הקש האחרון. אנשים רוצים זהות משל עצמם, כך שאם אתה שואל אותי, גם אחרים יעזבו", אמר בראיון.



"עשתה טעות קטסטרופלית". אנגלה מרקל, צילום: Getty Images
"עשתה טעות קטסטרופלית". אנגלה מרקל, צילום: Getty Images



בנוסף לכך, טראמפ תקף את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, למרות שהתחיל בלומר שיש לו "כבוד רב" כלפיה. "אני חושב שהיא עשתה טעות עצומה כשהיא החליטה לקבל את כל 'הלא חוקיים' האלה, מכל מקום שהם הגיעו ממנו. אף אחד לא יודע מהיכן הם באו, אני חושב שהיא עשתה טעות קטסטרופלית, טעות גדולה מאוד" ואף טען שהאיחוד האירופי הפך, תחת שלטונה של מרקל, לכלי שבשליטת גרמניה.



לבסוף התייחס טראמפ למערכת היחסים בין ארצות הברית לרוסיה שהתדרדרה באופן משמעותי בשנים האחרונות, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה ופלישתה של רוסיה לאוקראינה וסיפוח חצי האי קרים, סיפוח שבעקבותיו ארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי הטילו על רוסיה סנקציות כלכליות נרחבות. טראמפ אמר בראיון כי בכוונתו לנסות ולהסיר חלק מהסנקציות שהוטלו על מוסקבה וזאת בתמורה להתפרקות גרעינית. "יש כרגע סנקציות על סוריה, בואו נראה אם אפשר להגיע לעסקה טובה איתה. בתחילה אני חושב שצריך להקטין את מאגר הנשק הגרעיני באופן משמעותי, זה יהיה חלק מזה", אמר הנשיא המיועד, שיושבע ביום שישי הקרוב לנשיאות.