צבא עיראק וכוחות הקואליציה ממשיכים להתקדם לעומק בירת המדינה האסלאמית בעירק, מוסול, והיום (חמישי) הארגון החל להשתמש בכלי חדש, רחפנים המשגרים רימונים לעבר כלי רכב של הכוחות הלוחמים. ג'ון ברונק, חוקר בצבא הבריטי שמתמחה בארגון הטרור הסביר כי "הארגון ידוע ביכולות שלו להפוך חפצים תמימים לכלי נשק".

ברונק הסביר בנוסף כי בשל גודלם הקטן, קשה ליירט את הרחפנים, אך נעשים מאמצים לפתח כלים להתמודדות עם האיום, כגון חסימת אותות הרדיו המפעילים אותם. 

צעד נוסף, אך מוכר יותר שדאעש ביצעו בימים האחרונים, הוא חזרה להוצאות הפומביות להורג. בסרטון חדש שנמצא במראים לוחמי הארגון רוצחים חיילים מצבא עיראק בירי באופק ובשחיטה. בתחילת הסרטון נראים לוחמי הארגון גוררים שבויים לבושים במדים כתומים למרכז העיר, ורוצחים אותם בעזרת חיתוך גרונותיהם אל מול קהל, ובחלק השני של הסרטון נראים הטרוריסטים יורים בשבויים ביער. 
הזוועות החדשות של דאעש מגיעות במקביל להתקדמות משמעותית של צבא עיראק בתוככי בירת הארגון, כאשר רק בימים האחרונים הודיע הצבא כי הוא כבש את הגדה המערבית של נהר הפרת, שעובר בתוך העיר, עם זאת ישנם עדיין מעט נקודות התנגדות בעיר, שבהן מתקיימים קרבות בין כוחות ארגון הטרור ליחידות העילית של צבא עיראק. כמו כן, הצבא התקדם לתוך העיר תלקיף, שנמצאת צפונית למוסול.
כזכור, המבצע לכיבוש מוסול התחיל ב-17 לאוקטובר 2016, והיה צפוי להסתיים לקראת סוף השנה, אך כיום מוערך שהמבצע יימשך עוד זמן רב, לפחות שלושה חודשים נוספים. מומחים צבאיים מאמינים שהקרבות במערב העיר יהיו קשים יותר ועקובים מדם. "זהו אזור עירוני צפוף, עם שכונות עתיקות ורחובות צרים, מה שיהפוך את טיהור האזור לקשה יותר, אמר פטריק מרטין, מומחה צבאי, והוסיף כי "לדאעש וחמושים סונים אחרים יש קשרים היסטוריים ותמיכה ארוכת שנים במערב מוסול", הוא הזהיר. 

פעילי דאעש מוציאים להורג שבויים. צילום מסך
פעילי דאעש מוציאים להורג שבויים. צילום מסך

חלק מההוצאות להורג בוצעו בירי בעורף השבויים. צילום מסך
חלק מההוצאות להורג בוצעו בירי בעורף השבויים. צילום מסך



וחלק באכזריות במרכז העיר. צילום מסך
וחלק באכזריות במרכז העיר. צילום מסך