ארגון המדינה האסלאמית ממשיך את קרב ההישרדות שלו ברחבי עיראק וסוריה. במהלך הימים האחרונים שוב עולה הארגון לכותרות, בעיקר בגלל סיכומי השנה, שמצביעים כי הארגון עבר תהליך לא פשוט ואיבד הרבה מאוד מכושר ההרתעה שלו. למרות התאוששות בגזרת מוסול, סיפורים קטנים שדולפים מהשטח מצביעים בעיקר על מצוקה קשה. כרגע, הצד המזרחי של מוסול, אשר מופרד לחלוטין מהצד המערבי שלה על ידי נהר הטיגריס, שוחרר לחלוטין מידיו של דאעש. לעומת זאת, החלק המערבי של העיר נשלט כולו על ידי הטרוריסטים.

שלשום חוסל אחד האנשים האכזריים ביותר שעלו לכותרות במהלך השנה האחרונה, עבדול אלרחמן, אזרח סעודי, אשר תפקידו היה לחסל את הנשים שהארגון היה בוחר לשלוח אותם למוות. אלרחמן, שהיה ידוע גם באכזריותו כלפי הנשים שחיסל, בהן ביצע לא אחת מעשי אונס והתעללות, חוסל סמוך למחוז אסכרי, על ידי מתנקש. 


במקרה נוסף, כוחות עיראקיים הצליחו לאתר כוח של המדינה האסלאמית, שנסע קרוב לאזור גבעות אל זאלט, הסמוכה למוסול. הכוחות זיהו תנועה של אנשי דאעש, והחלו גם לירות לכיוון הרכבים שלהם וניטרלו אותם. גם לאחר הפריקה של לוחמי הארגון, נמשך הירי, ובסופו של דבר, מצאו את עצמם הלוחמים בעמדת מיעוט, ושלושה מהם נהרגו מהאש, כשאחד נראה בורח מהשטח.
בנוסף לשני הדיווחים הקודמים, סיפור שיצא גם כן מאזור הקרבות, הפך ללהיט גדול בקרב הלוחמים נגד הארגון הרצחני מדבר על כך שצלף ביחידת הקומנדו הבריטית, SAS, אשר נחשבת לאחת מהיעילות ביותר למלחמה נגד דאעש, הצליח לחסל שלושה לוחמים של הארגון בקליע אחד בלבד. מדובר על אירוע שקרה בחודש נובמבר, כשהעיתון שדיווח על כך, "הדיילי מייל" סיפר כי מדובר על ירי בירי של אחד למיליון". הדרך בה פגע הצלף בשאר הלוחמים נראית כאילו נלקחה מסרט פעולה מוצלח. הכדור שנורה פגע בשניים, ניתז לעבר קיר ומשם חזר לעבר לוחם שלישי.