גוברים הסיכויים שבן חסין, אזרח ישראלי, ישוחרר בקרוב מכלאו באחת ממדינות ערב בה הוא מוחזק, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. לאחרונה הגבירה משפחתו וגורמים ממלכתיים בישראל את המגעים לשחרורו עם גורמי ממשל שונים. בין השאר, הסכימה משפחתו ככל הנראה הסכימה לשלם פיצויים למשפחה שבנה נהרג בתקרית.



חסין, בן 20, הוא בן לאב ישראלי ולאם המתגוררת בעשורים האחרונים במדינה. לפני כשנתיים הוא נסע למדינת אויב. לדברי אביו, מטרת הנסיעה היתה להיפגש עם קרובי משפחתו. במהלך שהותו שם הוא הצטרף לכוח צבאי מקומי שנלחם בדאעש. באחת מנסיעותיו מהחזית עלה על כלי רכב. במהלך הנסיעה התפתח ויכוח בינו לבין הנהג והצעיר ירה בו למוות.



חסין נעצר, נכלא והואשם ברצח. הועמד לרשותו עורך דין מקומי שייצג אותו ושמר על הקשר עם משפחתו. לפי הגרסה שמסרה משפחתו בנה ירה בנהג להגנה עצמית לאחר שהנהג חשד בו שהוא יהודי וישראלי. המשפחה פנתה למשרד החוץ בישראל, ומאז נעשים מאמצים לשחררו. יודגש כי החוק הישראלי אוסר על ביקורים במדינות אויב, ובעבר הועמדו לדין ישראלים שעשו זאת, אם לא היו עיתונאים.



דובר משרד החוץ אמר בתגובה כי "שלומו וביטחונו של חסין עומדים בראש מעיינינו לשם כך עומד משרד החוץ בקשר עם משפחתו ואנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הוא ישוחרר בקרוב". דבר הפרשה נחשף לפני מספר חודשים, לאחר שהשר איוב קרא (אז עדיין סגן שר) חשף אותה בפייסבוק, אולם התבקש להסירה. קרא נפגש עם אילן חסין אביו של הצעיר, שביקש את עזרתו. קרא טוען כי משפחת חסין הסכימה לשלם 120 אלף דולר למשפחת הנרצח.