הנשיא דונלד טראמפ החל היום (רביעי) לממש את אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו כאשר חתם על צו נשיאותי להקמתה של החומה בגבול עם מקסיקו. במקביל, הוא הודיע כי הוא מתכוון להורות על חקירה בחשד לזיוף נרחב בתוצאות הבחירות לנשיאות. ביום שלישי בלילה, הכריז טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "יום גדול בסוגיות של ביטחון לאומי מתוכנן מחר. בין שאר הדברים, אנחנו נבנה את החומה!". היום, בעת שהגיע לביקור במשרד להגנת המולדת, הוא חתם על הצו שמפנה השקעות פדרליות לטובת הקמת החומה המדוברת בגבול הדרומי.
 
לאורך כל קמפיין הבחירות שלו, הצהיר טראמפ כי הוא מתכוון לבנות חומה בגבול עם מקסיקו על מנת לעצור את זרם הפליטים הבלתי חוקיים שמסתננים לתוך ארה"ב. הוא הכריז כי הרשויות במקסיקו הן שישלמו על החומה, וזאת על אף שבממשלה במקסיקו סיטי הבהירו כי אין להם כוונה לעשות זאת. ביום שלישי הבא, ייפגשו טראמפ ונשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, בבית הלבן וידונו בין השאר בשאלת החומה ואבטחת הגבול.
 
לפי נתוני משרד החשב הממשלתי, כל העלות של כל מייל של גדר חד שכבתית בגבול שמשתרע על פני 2,000 מייל תגיע לסכום של 6.5 מיליון דולר, בנוסף ל-4.2 מיליון דולר לכל מייל של דרכים וגדרות נוספות. זאת, מבלי לכלול את התחזוקה השוטפת של הגדר.
 

גורמי ממשל ציינו כי בימים הקרובים צפוי טראמפ לחתום על צו נוסף שיצמצם את מספר הפליטים שיכולים להשתקע בארה"ב מ-100 אלף ל-50 אלף בשנה, כאשר המטרה היא לעצור את כניסת הפליטים מסוריה. צו נוסף אמור להקפיא לתקופה בלתי מוגדרת את הוויזות לאזרחים של מדינות מוכות טרור או מדינות שבהן לא יכול להתקיים תהליך סינון ראוי, כמו סוריה, איראן, עיראק, לוב, סומליה, סודן ותימן. השהיית הוויזות אמורה להימשך עד אשר יגובש מנגנון חדש שיאפשר לבצע את הסינון המוקדם.

דיווח: יועצו של טראמפ היה רשום להצבעה בשתי מדינות
 
מעבר לכך, התפרסמה היום בכלי התקשורת בארה"ב טיוטה של צו שנועד לבחון את פתיחתם המחודשת של "האתרים האפלים", מתקני החקירות שהפעילה סוכנות ה-CIA בחו"ל על מנת לחקור חשודים בטרור וייתכן שאף חידוש השימוש בטכניקות חקירה נוקשות.
 
בתוך כך, טראמפ הצהיר היום כי הוא מתכוון להורות על פתיחת חקירה רשמית על החשד של זיופים המוניים במהלך הבחירות. לפי ציוצים שפרסם בטוויטר, החקירה תבחן מקרים של "רישום להצבעה בשתי מדינות, הצבעה של שוהים בלתי חוקיים והצבעה של מתים (חלקם כבר זמן רב)".
 
 עם זאת, הגרדיאן הבריטי דיווח היום כי יועצו הקרוב של טראמפ, סטיב באנון, היה בעצמו רשום להצבעה בשתי מדינות – בניו יורק, שם הוא נרשם זמן קצר לפני הבחירות, ובפלורידה, שם הוא היה רשום על כתובת של בית נטוש שבו התגוררה בעבר גרושתו.
 
לפי גרסתו של טראמפ, מיליוני מהגרים בלתי חוקיים הצביעו לטובתה של הילרי קלינטון ולכן היא זכתה במספר הקולות הרב, על אף שהוא ניצח במספר האלקטורים. עם זאת, הטענה לא זכתה לאישור רשמי עד כה וגם במפלגתו הטילו ספק באמינות הדברים. יו"ר בית הנבחרים, פול ריאן, הבהיר כי הוא לא ראה "ראייה כלשהי" לכך שהיו זיופים ומעשי מרמה נרחבים בבחירות, וגם הסנאטור ג'ון מקיין הביע עמדה דומה.  
 
זאת ועוד, ביום שלישי בלילה הכריז טראמפ כי הוא מתכוון להילחם גם בתופעת האלימות בערים, בעיקר בשיקגו, שבשנה שעברה שברה שיאים של מעשי רצח. "אם שיקגו לא תתקן את 'הקטל' הנורא שמתרחש, 228 אירועי ירי בשנת 2017 עם 42 מקרי מוות (עלייה של 24 אחוז משנת 2016), אני אשלח את הסוכנויות הפדרליות!", צייץ בטוויטר.
 
טראמפ לא הבהיר למה הוא מתכוון, אולם ראש העיר, רם עמנואל, הבהיר כי הוא מאמין שהממשל הפדרלי יכול לסייע, בעיקר בכל הנוגע לפיקוח על כלי נשק, בעוד סגניתו, אנדראה זופ, הציעה גם סיוע במשרות ובתשתיות. גם מפקד המשטרה, אדי ג'ונסון, הביע נכונות לשתף פעולה עם הסוכנויות הפדרליות.