כעס הבוקר (ראשון) בארצות הברית על החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב בעקבות חתימתו בסוף השבוע על צו שעוצר את תוכנית הפליטים של ארה"ב. הצו חוסם למעשה כניסה של אזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי, ביניהן גם סוריה, שתושביה מתדפקים על דלתות העולם בניסיון נואש להציל את עצמם מחורבן ומוות. ההחלטה מעוררת זעם גם בקרב חברות הענק פייסבוק וגוגל שמעסיקות עובדים ממדינות.



בתוך כך, פרסם ה"וושינגטון פוסט" מסמכים של ההיסטוריון ריצ'רד ברטמן שחשף מסמכים המעידים על מאבקו של אוטו פרנק, אביה של אנה פרנק לקבל ויזה לארצות הברית. "מאמציו של אוטו פרנק להגיע עם משפחתו לארצות הברית נכשלו בשל מדיניות הגירה נוקשה שמטרתה היתה להגן על הביטחון הלאומי ולשמור מפני כניסת זרים בימים של מלחמה".



על פי המסמכים , החל משנת 1941, ניסה אוטו פרנק ניסה שוב ושוב להשיג ויזת כניסה לארצות הברית כדי למלט את משפחתו ללא הועיל. מדיניות ההגירה הנוקשה שהחמירה עם כניסתה של ארה"ב למלחמה, ולא עזרו לו הקשרים שהיו לו במעגלים הפוליטיים והכלכליים, לא עזרה לו גם תכתובת ארוכה עם הרשויות שחשפו את תחנוניו, את הכסף שהציע וההוכחות שכניסתו לארה"ב תועיל לכלכלתה.



ב-1942 כתב לחברו נתן שטראוס שחי בארה"ב :"אולצתי לחשוב ולחפש מקום להגר אליו והמקום היחידי האפשרי הוא ארצות הברית. אולי אתה זוכר שיש לנו שתי בנות. זה בעיקר כי אני דואג לילדים. הגורל שלנו פחות חשוב". החבר שהיה איש מקושר הבן של הבעלים של "מייסיס" התערב אך ללא הועיל.  ההיסטוריון חתם ואמר: "היום אנה פרנק יכלה להיות סופרת מבוגרת שחיה בבוסטון". במקום זאת היא מתה בגיל 15 במחנה הריכוז ברגן בלזן".