יומיים אחרי טקס ההשבעה של הנשיא דונלד טראמפ בוושינגטון, רעייתו, מלניה, חזרה להתגורר במגדל המפואר של בעלה במנהטן ומאז לא חזרה אל הבית הלבן, מה שגרם לרבים לתהות, לאן נעלמה אשת טראמפ? מרגע כניסתו של בעלה לתפקיד, היא לא התראיינה לאף כלי תקשורת וגם לא נראתה בציבור. בשירות המדינה מספקים הסבר מינימלי, באומרם כי היא לומדת את תפקיד הגברת הראשונה ותגיע לוושינגטון ברגע המתאים. 



כזכור, ההסכם בינה לבין הנשיא הוא שהיא תישאר עם בנם המשותף, בארון, בן העשר, בניו יורק, על מנת שישלים את לימודיו בהצלחה, ולאחר מכן תגיע אל משכנם החדש בוושינגטון. אך בינתיים, משרות שמתבקש שיאוישו כבר, כמו ראש צוות של הגברת הראשונה או יחצ"ן שידברר אותה חסרים. "הגברת הראשונה היא בעלת משרד באגף המזרחי של הבית הלבן, אך עם זאת, הציבור מצפה לכמות מסוימת של תקשורת", אומרת לורן רייט, מומחית למדע המדינה וסופרת. 



בדומה לבעלה, גם מלניה לא זוכה לפופולריות בארה"ב. לפי מכון גאלופ, רק 37 אחוז מסמפטים אותה. קודמותיה בתפקיד, מישל אובמה, לורה בוש והילרי קלינטון, זכו ל-55 אחוזי פופולריות. הביוגרף של משפחת טראמפ, מייקל ד'אנטוניו אמר ל"וושינגטון פוסט": "המשפחה שומרת על הפרטיות שלה. כשנפגשתי איתם לכתוב עליהם, דונלד ביקש ממנה לומר איזה בעל נפלא הוא. היא אמרה זאת ומיהרה לברוח לחדר אחר, היא פשוט ביישנית. אני בטוח שהיא תנסה להיות הגברת הראשונה בצורה מאוד הגונה. לא אופתע אם התפקיד שלה בבית הלבן יהיה מינימלי בלבד".



דונלד ומלניה טראמפ. צילום: רויטרס



בהמשך לאחוזי הפופולריות הנמוכים, בנובמבר האחרון, אזרחים רבים טענו כי אשרת העבודה שלה לא הייתה בתוקף כשהגיעה לדגמן בארצות הברית לפני 20 שנה, אמנם ממקורות יודעי דבר נמסר כי לפני הגיעה לארה"ב, למדה למשך שנה אחת אדריכלות ועיצוב באוניברסיטת לובליאנה שבסלובניה. הגברת הראשונה, מצדה, זועמת על טענות הציבור כי היא מהגרת לא חוקית.



ננסי סקינר, סנטורית תושבת קליפורניה, טוענת שהיא צריכה לחשוף את מסמכי ההגירה שלה. "אף אחד במחנה טראמפ לא סיפק מסמכים על נסיבות ההגירה שלה. אנחנו לא יודעים אם זה היה חוקי. אנחנו רק יודעים שהיה להם עורך דין שעבר על המסמכים", אמרה. 



עוד הוסיפה סקינר: "כל כך הרבה חיים של מהגרים בקליפורניה נמצאים בסכנה בגלל שאין תשובה למסמכי ההגירה שלהם".



עו"ד דיוויד ליאופולד, לשעבר נשיא איגוד עורכי הדין ההגירה האמריקאי, צוטט באתר "פוליטיקו": "הנשיא טראמפ דורש מכל מהגר להוכיח שהוא חוקי ורק את המסמכים של מלניה הוא מעלים. זכותנו לדעת אם אנשי משפחתו דבקו בחוקי ההגירה".