נשיא ארצות הבית דונלד טראמפ שוחח הלילה (חמישי) עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, במה שהוא כינה "השיחה הגרועה שהיתה לי מנהיג כלשהו". טראמפ אף קיצר את השיחה ובוושינגטון פוסט אף נטען כי הוא טרק את הטלפון באמצע השיחה



השיחה עסקה בעסקה עליה חתם קודמו של טראמפ, ברק אובמה, עם טרנבול, במסגרתה התחיבה ארצות הברית לקבל 1,250 מבקשי מקלט שאוסטרליה סירבה להכניסם.



על פי הוושינגטון פוסט, טראמפ כינה את העסקה כ"גרועה ביותר אי פעם" ואמר שטרנבול "רוצה לייצא מחבלים לארצות הברית". "אני לא רוצה את האנשים האלה", הוא צוטט.



לאחר מכן צייץ הנשיא בטוויטר את דעתו על העסקה ועל אובמה: "אתם מאמינים לזה? ממשל אובמה הסכים לקבל אלפי מהגרים לא חוקיים מאוסטרליה. למה? אלמד את העסקה המטומטמת הזאת".


כשהעסקה נחתמה בנובמבר, שתי המדינות הסכימו שהממשל האמריקאי יעריך את מבקשי המקלט ויקבע מי מהם יכול לעבר לארצות הברית. סוכנות בפליטים של האו"ם אמורה לפקח על ביצוע ההסכם.  



כזכור, ימים אחדים אחרי כניסתו לתפקיד, חתם טראמפ על צו נשיאותי האוסר קבלת מהגרים משבי מדינות מוסלמיות. שלשום אף פיטר את התובעת הכללית בפועל, סאלי ייטס, משופם שסירבה לאכוף את הצו בטענה שהיא לא בטוחה שהוא חוקי.



"הצבא שלך מפחד,שלי לא"


בתוך כך, העימות בין ארצות הברית למקסיקו מחריף. על פי דיווחים בכלי התקשורת, הנשיא האמריקאי אמר בשיחת הטלפון שלו עם מקבילו המקסיקני, אנריקה פניה נייטו ביום שישי, כי ישלח חיילים אמריקאים לטפל בקרטלי הסמים בשכנה מדרום, אם הממשלה שם לא תעשה זאת. 
הדיווחים, שככל הנראה הסתמכו על מסמך שהודלף מהבית הלבן, טענו כי טראמפ אמר לנייטו: "יש לך כמה אנשים רעים שם (השתמש במילה 'Hombres'). אתה לא עושה מספיק כדי לעצור אותם. אני חושב שהצבא שלך מפחד. שלנו לא, אז ייתכן שאני אשלח אותו לטפל בהם". 

כזכור, נייטו ביטל את ביקורו בבית הלבן לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי המורה לבנות את החומה בגבול בין שתי המדינות, ולאחר שנייטו אמר כי מקסיקו לא תשלם עליה, אמר הנשיא האמריקאי שהוא יעלה את המכס על מוצרים המיובאים ממנה.