לאחר ששופט פדרלי פסק הלילה כי הצו שמונע כניסת מוסלמים משבע מדינות שונות לארצות הברית אינו תקף - הנשיא טראמפ יצא במתקפה קשה נגדו היום (שבת). "הדעה של הכביכול-שופט הזה, שלוקחת בפועל את אכיפת החוק מהמדינה שלנו, היא מגוחכת – ותבוטל", צייץ הנשיא בעמוד הטוויטר שלו. "כשמדינה לא יכולה לומר מי יכול ומי לא יכול להיכנס ולצאת, במיוחד בגלל סיבות של הגנה וביטחון – צרה גדולה!". 

טראמפ הוסיף כי "מעניין שמדינות מסוימות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור. הם יודעים שאם אנשים מסוימים נכנסים, זה מוות והרס". לפני זמן קצר המחלקה לביטחון המולדת בארצות הברית הודיעה כי תפסיק במיידי לאסור כניסת מטיילים בעלי ויזה מהמדינות הכלולות בצו של טראמפ. גם מחלקת המדינה הודיעה כי תכבד את ההחלטה.

השופט, ג'יימס רוברטס ממדינת וושינגטון, קבע כי אין להיענות לצו עד שיתרחש הליך פורמלי מסוים שיאפשר למפלגה הדמוקרטית להציג התנגדויות אליו. מדובר בהקפאה זמנית, אך יכול להיות לה תוקף לזמן ממושך. פסיקתו חלה בכל שטחי ארצות הברית.

לאחר הפסיקה, החלו חברות תעופה לאפשר חזרה לאזרחי המדינות המנויות בצו לעלות על טיסות לארצות הברית. כזכור, הצו הנשיאות שהוציא טראמפ אוסר על אזרחים מוסלמים מכמה מדינות מוסלמיות להיכנס לארצות הברית. הוא זכה לביקורת קשה ביותר, בין היתר מערכאות שיפוטיות, אך זוהי הפסיקה הראשונה שמתירה את הפרתו בצורה גורפת בכל שטחי ארצות הברית.