נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי יעמוד בפני משפט על מימון לא חוקי של קמפיין הבחירות שלו. על פי התביעה, תקציב הקמפיין של סרקוזי משנת 2012 עבר את מגבלת ההוצאה המותרת של ה-22.5 מיליון יורו, זאת באמצעות שימוש בחיובי שווא של חברת יחסי ציבור בשם Bygmalion. על פי הדיווחים, 13 אישים נוספים עתידים גם הם לעמוד בפני משפט בשל מעורבות בפרשה, אשר כוללת חריגה בהוצאות ואי הסדרי מימון. 

אחד משני השופטים בפרשה, סרג' טורנאייר, החליט בשבוע שעבר שעל המקרה לעלות לדיון בבית המשפט  לאחר כישלונותיו המשפטיים של הנשיא לשעבר למנוע זאת. 
 
על פי החשד, מפלגת UMO של סרקוזי (כיום מפלגת "הרפובליקנים") קיבלה סכומי כסף למימון קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2012 הרבה מעבר למה שמתיר החוק - 22.5 מיליון אירו, והצליחה להסתיר אותם באמצעות חשבוניות מזויפות בסך 17 מיליון אירו בסיוע של חברת אירועים בשם Bygmalion. מימון בחירות לא חוקי בצרפת הוא עבירה שעונשה המקסימלי הוא שנה בכלא וקנס בסך 3,750 אירו

המשפט ישים דגש על בדיקה האם סרקוזי עצמו היה מודע למתרחש. כאשר תושאל בידי המשטרה בשנת 2015, אמר סרקוזי כי הוא אינו זוכר שקיבל אזהרה בנוגע לחשבונות והגדיר את הפרשה כבדיחה.