התפתחות דרמטית: ארגון זק"א העביר הערב (שלישי) באמצעות הנאמן בחו"ל את דרישותיו לבני משפחתו של בן חסין, הישראלי שכלוא במדינה אסלאמית וביום ראשון צפוי להיגזר דינו באשמת רצח. על פי הדרישות שהגיעו בלעדית ל'מעריב אונליין' עולה כי הסיכוי שהכסף, 120 אלף דולר, יועברו לצורך שחרורו של חסין קלושים. בין היתר דורש הנאמן מטעם זק"א כי בא כוחו של בני המשפחה, שנשכר אמש לאחר חשיפת הפרשה, יחתום על ערבות בנאמנות שבמידה וחסין לא ישוחרר מהכלא הכסף יוחזר לתורמים.



עוד דורש הנאמן של זק"א כי על פי החוק האמריקאי שמחייב כי הכסף יגיע למטרות חוקיות, על משפחת חסין להתחייב כי נסיבות מעצרו של חסין אינן בתחום הפלילי במטרה שהכסף לא יגיע לידי פושעים וקבוצות המעורבות בפשיעה. בנוסף דורש הנאמן של זק"א שמחזיק בכסף לקבל את השם של הארגונים מאותה מדינה עבורם נלחם בן חסין על פי גרסתו בדאעש. בנוסף דורש הנאמן אימות מאותו ארגון עבורו נילחם בן חסין.



דרישה נוספת היא בנושא נסיבות מעצרו של חסין. הנאמן דורש לקבל את פרטיו של מי שנהרג על ידי בן חסין, את השם של העיר, שם המדינה ומקום האירוע. עוד דורש הנאמן לקבל לידיו בטרם יעביר את הכסף הבהרה לגבי המטרה של האדם והארגון אשר יקבל את כספי הכופר כדי לשחרר את בן חסין.



הדרישה המשמעותית היא לקבלת אישור רשמי מבית המשפט בעל סמכות השיפוט על בן חסין כי ישוחרר מיד לאחר תשלום הכופר ולא ייגזר עליו עונש מאסר שכן הכספים נתרמו על ידי זק"א במסגרת מצוות פדיון שבויים.



בדרישה שמועברת לבאי כוחו של אילן חסין, אביו של בן, נכתב: "אם לא נקבל את כל המידע שמעל, המערכת תחזיר לתורמים את כל הכספים שנתרמו".



כזכור, אמש פורסם לראשונה ב'מעריב אונליין' כי בשבועיים האחרונים עלו שאלות ותהיות באשר לנסיבות המעצר סביב בן חסין וכי בארגון זק"א הודיעו לתורמים כי הוא מתעכב עם העברת הכסף שנאסף במבצע 'פדיון שבויים' עבור כופר להצלת חיי עד שיתבררו נסיבות פרטי האירוע.