על רקע המתיחות הגוברת עם ארצות הברית: מיליונים צועדים היום (שישי) באיראן כחלק מ"יום הזעם" השנתי לציון המהפכה האסלאמית במדינה. רבים מהמפגינים קראו קריאות של "מוות לטראמפ" ו"העם האיראני לא מפחד מאיומים". בטהראן אף ניתן היה לראות דמויות מודפסות של טראמפ כשסביבו כרוך חבל. נשיא איראן, חסן רוחאני אמר: "זו התגובה למדיניות הבית הלבן".  

שלט על טראמפ בהפגנות. צילום: טוויטר
 
יום הזעם באיראן. צילום: טוויטר

 
נשיא איראן חשף במהלך יום הזעם כי המדינה הגישה תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד הסנקציות האמריקאיות החדשות. "הצלחנו להשיב 1.7 מיליארד דולרים שלנו שהוחבאו בבנקים של ארצות הברית", טען רוחאני, שהוסיף כי "הצעדות הללו הם מסר לעולם כולו כי יש להתייחס בכבוד לעם באיראן ולהתרחש משפחת האיומים והיוהרה".


נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף את איראן בכמה הזדמנויות מאז השבעתו. הוא צייץ בשבוע שעבר בחשבון הטוויטר כי "איראן משחקת באש" והוסיף כי הוא אינו "נחמד כמו אובמה". הציוץ מגיע לאחר שאמר אמש בתדרוך לכתבים כי ארה"ב "לא מורידה אף אופציה מהשולחן", זאת בתגובה לשאלה האם ישקול שימוש באמצעים צבאיים בתגובה לניסוי טיל בליסטי שערכה איראן. בכך רמז למעשה לאופציה של פעולה צבאית נגד המדינה. שלשום היועץ לביטחון לאומי לנשיא, אמר כי הממשל "מזהיר" את איראן מהמשך פעילות כזאת. נתניהו צפוי להגיע שבוע הבא לוושינגטון ולדון עם טראמפ ביחס לאיראן.