האם מנהיג דאעש, אבו באכר אל בגדאדי, נפגע בתקיפה של חיל האוויר העיראקי במערב המדינה? על פי הודעה של הצבא מהיום (שני), אל בגדאדי נכח בפגישה של המפקדים הבכירים של הארגון שנערכה ביום שבת, בעת שמטוס F-16 תקף את המקום. לדברי הצבא, 13 מבכירי המדינה האסלאמית נהרגו בתקיפה ושמותיהם פורסמו, אולם שמו של המנהיג לא נמצא ברשימה.  



אין זאת הפעם הראשונה בה מנסים לחסל את מנהיג ארגון הטרור הרצחני בעולם. בחודש שעבר תקפה הקואליציה נגד דאעש בעיר אל באג' שבצפון עיראק, וגם אז נטען כי אל בגדאדי נפגע. התקיפה הזאת הגיעה אחרי שבחודש דצמבר הגדילה ארצות הברית את הפרס הכספי על ראשו של אל בגדאדי מ-10 מיליון דולר ל-25 מיליון דולר. הפרס יינתן לכל מי שמגיע עם מידע משמעותי באשר למקום הימצאו של מנהיג דאעש.



בנובמבר טען דובר הקואליציה נגד דאעש, כי זה רק עניין של זמן עד שאל-בגדאדי ייהרג, וגורם במשרדו של דובר כוחות הקואליציה אמר כי הוא מאמין שזה רק עניין של זמן עד שגורלו של בגדאדי יהיה "זהה לגורל הבכירים האלה".



השליח האמריקני המיוחד לקואליציה סיפר כי כמות הלוחמים הזרים שמגיעים להילחם עם כוחות דאעש ירד למספר קטן מאוד. בשנת 2014 למשל, כ-1,000 לוחמים זרים הגיעו מידי חודש. למרות הישגיהם הרבים, הם הודו כי המאבק כנגד כוחות המדינה האסלאמית יהיה מאבק ארוך.



כמו כן, דיווחים על פציעתו של אל בגדאדי במהלך הלחימה עלו לא פעם. בחודש יוני האחרון הופיעו דיווחים בתקשורת הערבית, לפיהם אל בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית. בסוף 2015 דווח כי מנהיג ארגון הטרור נפצע באורח אנוש בתקיפה אווירית במערב עיראק. אז דווח בגארדיאן הבריטי כי בשל פציעתו, לא חזר אל בגדאדי להנהיג את הארגון בצורה מלאה. 



באפריל 2015 דווח כי מנהיג דאעש נפצע באורח קשה בתקיפה אווירית במערב עיראק בחודש שעבר, כך דווח היום (שלישי) בגרדיאן הבריטי. על פי הדיווחים,  בתקיפות האוויריות של ארה"ב בחודש שעבר, נפצע בגדאדי באורח אנוש, אולם מאז השתפר מצבו. עם זאת, בשל פציעתו, לא חזר אל בגדאדי להנהיג את הארגון בצורה מלאה.