במסיבת עיתונאים שקיים היום (שני) דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, עם ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, התייחס הנשיא החדש לניסוי הטילים שביצעה קוריאה הצפונית ואמר כי המדינה המסוגרת "היא בעיה מאוד גדולה מאוד גדולה ואנחנו נטפל בה בקרוב". עוד הוסיף: "יש לנו בעיות גדולות ברחבי העולם. יש לנו בעיות במזרח התיכון". בהמשך התייחס גם לבניית החומה בגבול מקסיקו: "אנחנו חייבים לעשות גבולות וחומה ותהיה לנו דלת יפה שאנשים שרוצים לחיות כאן בצורה טובה יכנסו ואנשים רעים לא יכנסו למדינה".



מוקדם יותר היום דרשו ארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית כינוס מיידי של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי בטיל הבליסטי שיכול לשאת עליו נשק גרעיני שביצעה המדינה העוינת.



הלילה הודיעה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הממשלתית כי מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, פיקח על הניסוי שנערך בטיל, שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני. עוד דווח כי הטיל נורה בזווית שלא תסכן את המדינות השכנות.



גורמים אמריקאים הסבירו כי הטיל, ששוגר ממזרח הבירה פיונגיאנג, הגיע למרחק של כ-500 קילומטרים, לפני שנחת בשטח הימי של יפן. טילים בליסטיים בינוניים, כמו האחד ששוגר במסגרת הניסוי, יכולים להגיע למרחק של 3,000-5,500 קילומטרים. זה הניסוי הבליסטי הראשון שהצפון קוריאנים ביצעו מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית.