ספינת ריגול רוסית נצפתה מפטרלת מול חופי החוף המזרחי של ארצות הברית, כך דווח היום (שלישי) ברשת "פוקס ניוז". מדובר באירוע ראשון מסוגו מאז כניסתו לתפקיד של הנשיא דונלד טראמפ. לפי גורמים רשמיים אוניית הריגול נראתה כ-70 ק"מ מחופי דאלוור. יש להדגיש כי מיקום זה מעיד כי כלי השיט היה במים בינלאומיים.



תחילה לא היה ברור מהו היעד של ספינת הריגול הרוסית. האוניה "ויקטור לאונוב SSV-175" הפליגה בפעם האחרונה מול חופי ארצות הברית בחודש אפריל 2015, כך אמרו גורמים רשמיים. הספינה המדוברת מסוגלת ליירט תשדורות תקשורת, הוסיף גורם נוסף. כמו כן כלי השיט מצויד בטילי קרקע-אוויר.



רצף של ניסויי טילים



"לא מדובר באירוע מדאיג מאוד, אך אנחנו עוקבים אחרי הדברים", אמר גורם רשמי ל"פוקס ניוז". יצוין כי איתורה של ספינת הריגול מתווסף לשורה של אירועים שהתרחשו לאחרונה, ביניהם ניסוי הטילים של איראן ושל קוריאה הצפונית.



טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, ארכיון. צילום: רויטרס
טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, ארכיון. צילום: רויטרס



בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הממשלתית פורסם אתמול כי מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, פיקח על הניסוי שנערך בטיל, שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני. עוד דווח כי הטיל נורה בזווית שלא תסכן את המדינות השכנות.



גורמים אמריקאים הסבירו כי הטיל, ששוגר ממזרח הבירה פיונגיאנג, הגיע למרחק של כ-500 קילומטרים, לפני שנחת בשטח הימי של יפן. טילים בליסטיים בינוניים, כמו האחד ששוגר במסגרת הניסוי, יכולים להגיע למרחק של 3,000-5,500 קילומטרים. זה הניסוי הבליסטי הראשון שהצפון קוריאנים מבצעים מאז כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות.