דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר היום (שלישי) כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מבהיר שארה"ב עדיין נוקטת עמדה קשוחה נגד רוסיה. לדברי הנשיא יש להשיב את חצי האי קרים לאוקראינה. הוא התייחס להתפטרותו של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין והדגיש: "הוא לא עבר על החוק, פעל כמצופה ממנו לפני ההשבעה. פלין איבד את אמון הנשיא וסגנו לאחר שהטעה אותם בקשר לשיחותיו". הדובר אמר כי "הנשיא התחיל להיפגש עם מועמדים לתפקיד וכשיימצא אדם ראוי לתפקיד - תצא הודעה מסודרת על כך". 



התפטרותו של פלין באה בעקבות שיחה שערך עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, בה הוא הבטיח לשגריר שהממשל החדש יסיר סנקציות שהטיל עליה ממשל אובמה עוד לפני שנכנס לתפקידו, וזאת בניגוד לנהלים. בנוסף לכך, פלין הואשם כי הוא לא תדרך את סגן הנשיא מייק פנס בשיחה שקיים עם קיסליאק ואף כי שיקר בקשר אליה. התובעת הראשית בממשל אובמה, סאלי ייטס, דיווחה לבית הלבן כי בעקבות השיחה ייתכן ופלין יהיה יעד לניסיונות סחיטה.
במכתב ההתפטרות שהגיש פלין, הוא כתב כי "למרבה הצער, בשל קצב האירועים המהיר, תדרכתי את סגן הנשיא ואחרים במידע חלקי ללא כוונה בנוגע לשיחת הטלפון עם השגריר הרוסי. התנצלתי עמוקות בפני הנשיא וסגנו והם קיבלו אותה". מחליפו הזמני יהיה הגנרל בדימוס קית' קלוג, שהיה נציג הבית הלבן במועצה, וזאת עד שטראמפ יבחר את מחליפו של פלין.


מוקדם יותר היום, טראמפ התייחס לראשונה להתפטרותו של פלין. הנשיא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הסיפור האמיתי כאן הוא למה יש כל כך הרבה הדלפות לא חוקיות שיוצאות מוושינגטון. האם יהיו הדלפות מהסוג הזה גם כשאטפל בנושאים אחרים, כמו בצפון קוריאה?". 

מייקל פלין. צילום: רויטרס



לראשונה מאז כניסת טראמפ לבית הלבן: ספינת ריגול רוסית נצפתה מול חופי החוף המזרחי



בנוסף, דווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית כי ספינת ריגול רוסית נצפתה מפטרלת מול חופי החוף המזרחי של ארצות הברית. מדובר באירוע ראשון מסוגו מאז כניסתו לתפקיד של הנשיא דונלד טראמפ. לפי גורמים רשמיים אוניית הריגול נראתה כ-70 ק"מ מחופי דאלוור. יש להדגיש כי מיקום זה מעיד כי כלי השיט היה במים בינלאומיים.



תחילה לא היה ברור מהו היעד של ספינת הריגול הרוסית. האוניה "ויקטור לאונוב SSV-175" הפליגה בפעם האחרונה מול חופי ארצות הברית בחודש אפריל 2015, כך אמרו גורמים רשמיים. הספינה המדוברת מסוגלת ליירט תשדורות תקשורת, הוסיף גורם נוסף. כמו כן כלי השיט מצויד בטילי קרקע-אוויר.