הסכסוך בין ארצות הברית לרוסיה מחריף: דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה התייחסה הבוקר (רביעי) לקריאתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשיב לאוקראינה את חצי האי קרים, שרוסיה סיפחה לשטחה לאחר המהפכה שהתרחשה בקייב ב-2014, וענתה כי מדובר בטריטוריה רוסית ואין בכוונת מוסקבה להשיב את חצי האי.



"אנחנו לא מחזירים אזורים שהם בבעלותנו", אמרה זחרובה בתדרוך העיתונאים השבועי של משרד החוץ והוסיפה כי "חצי האי היא טריטוריה של הפדרציה הרוסית". הדברים באו לאחר שאמש דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הבהיר כי טראמפ לא שינה את מדיניות ארצות הברית בנוגע לסכסוך באוקראינה.



במקביל לכך, התייחס טראמפ לדיווחים על מעורבות רוסית מוגברת במטה הבחירות שלו, שמועות שליוו את הקמפיין מתחילתו, אך אמש התחזקו לאחר התפטרותו של מי שהיה אמור להתמנות ליועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, לאחר שנחשף כי הוא שוחח עם שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק עוד בתקופת ממשל אובמה, וזאת בניגוד לנהלים, ואף שיקר לסגן הנשיא מייק פנס בנוגע לכך.



בסדרת ציוצים, טען הנשיא כי קהילת המודיעין האמריקאי מעבירה מידע באופן לא חוקי לניו יורק טיימס ולוושינגטון פוסט והוסיף כי השערוריות האחרונות הן רק ניסיון של מטה הילרי קלינטון לכסות על הפסדה בבחירות נגדו.





האירועים האחרונים באו בהפתעה, וזאת בשל האמונה כי חילופי השלטון בארצות הברית יביאו להפגת המתח ברוסיה, אמש דווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית כי ספינת ריגול רוסית נצפתה מפטרלת מול חופי החוף המזרחי של ארצות הברית. מדובר באירוע ראשון מסוגו מאז כניסתו לתפקיד של הנשיא דונלד טראמפ. לפי גורמים רשמיים אוניית הריגול נראתה כ-70 ק"מ מחופי דאלוור. יש להדגיש כי מיקום זה מעיד כי כלי השיט היה במים בינלאומיים.



תחילה לא היה ברור מהו היעד של ספינת הריגול הרוסית. האוניה "ויקטור לאונוב SSV-175" הפליגה בפעם האחרונה מול חופי ארצות הברית בחודש אפריל 2015, כך אמרו גורמים רשמיים. הספינה המדוברת מסוגלת ליירט תשדורות תקשורת, הוסיף גורם נוסף. כמו כן כלי השיט מצויד בטילי קרקע-אוויר.



ספינת ריגול רוסית, ארכיון רויטרס
ספינת ריגול רוסית, ארכיון רויטרס