גורמי המודיעין האמריקאי מסתירים מידע רגיש מהנשיא דונלד טראמפ משום שהם חוששים שהמידע יודלף או ייפגע, כך דווח הלילה (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמי מודיעין כיום ובעבר, המעורים בנושא. על פי הדיווח, ההחלטה להסתיר את המידע מהנשיא מדגישה את חוסר האמון העמוק שהתפתח בין קהילת המודיעין של ארצות הברית לבין טראמפ בשל הקשרים של צוותו עם ממשלת רוסיה, כמו גם בגלל העוינות שהוא הראה לסוכנויות הביון. ביום רביעי אמר טראמפ כי הסוכנויות הדליפו מידע על מנת לחתור תחתיו.



בחלק מהמקרים בהם הוסתר מידע מטראמפ, הגורמים לא הראו לנשיא את מקורות המידע ואת שיטות האיסוף בהם היא נוקטת, כמו, למשל, האמצעים לריגול במדינות זרות.



גם בעבר היו מקרים בהם הוסתר מידע מנשיא ארצות הברית ומחברי הקונגרס. כך למשל, הם החליטו כי חשוב לשמור על חשאיות המקורות וכי כל מה שהנשיא צריך לקבל זה המודיעין עצמו ומה שחשוב בו.



אלא שבמקרים אלה, אמרו הגורמים ל"וול סטריט ג'ורנל", הסיבה להסתרת המידע לא נבעה מהחשש למהימנות של הנשיא או יכולתו לשמור דברים בסודיות.



הקרע עם קהילת המודיעין מחריף


בתוך כך, הניו יורק טיימס מדווח כי הנשיא טראמפ צפוי למנות את המיליארדר סטיבן פיינברג על מנת לבחון את סוכנויות המודיעין האמריקאיות. בקהיליית המודיעין חוששים כי הצעד יפגע בעצמאות הסוכנויות ויפגע בזרימת מידע שסותר את השקפת העולם של הנשיא. 
מינויו של פיינברג, מייסד חברת ההשקעות "סרברוס ניהול הון" וחבר במועצה המייעצת לכלכלה של הנשיא, כבר נתקל בהתנגדות חריפה בקרב גורמי המודיעין, שגם ככה צריכים להתמודד עם הביקורת של הנשיא. 
על פי הדיווח בניו יורק טיימס, פיינברג הוא חבר קרוב של סטיבן באנון, יועצו הראשי של טראמפ, ושל חתנו, ג'ראד קושנר.

היחסים העכורים בין הנשיא טראמפ לבין קהילת המודיעין של ארצות הברית החלו  עוד טרם כניסתו לבית לבן, לאחר שפורסם דוח המצביע על מעורבות רוסית לטובתו בבחירות לנשיאות. טראמפ פטר את הדוח הזה בזלזול. "זה מגוחך, אני לא מאמין לזה. אלה אותם אנשים שאמרו שלסדאם חוסיין יש נשק גרעיני", אמר הנשיא בהתבטאות שעוררה כעס רב בגופי המודיעין.



 "הנטייה שלו לנקמנות בשילוב עם האופן בו הוא לוקח אישית ביקורת, זה מאיים להוביל למערכת יחסים רעה של חוסר אמון בין הנשיא לקהילת המודיעין", אמר פול פילר, עד לאחרונה סגן מנהל המרכז ללוחמה בטרור של הסוכנות. "הנטייה שלו לנקמנות נראית יותר גרועה מזו של ניקסון", אמר על הנשיא לשעבר שידוע לשמצה במערכת היחסים הלא מתפקדת שניהל עם קהילת המודיעין בממשלו.