נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי ארצות הברית ולרוסיה יש אינטרס לחדש את התקשורת בין סוכנויות המודיעין של שתי המדינות. בנאום בפני שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB), אמר היום (חמישי) פוטין, כי כל הצדדים צריכים לרצות בחידוש הדיאלוג בין שירותי המודיעין של מוסקבה לאלה בוושינגטון ובמדינות נאט"ו האחרות. "ברור שבנושא מלחמה בטרור, כל המדינות הרלוונטיות והארגונים הבינלאומיים צריכים לעבוד ביחד", אמר הנשיא.



פוטין התייחס גם לברית הצפון אטלנטית, ואמר כי נאט"ו מנסה למשוך את רוסיה לעימות וכי גורמים בברית מתערבים בענייניה הפנימיים של רוסיה.



לדברי פוטין, המצב הביטחוני הגלובלי לא השתפר בשנה האחרונה. "להפך, איומים רבים רק החריפו", אמר הנשיא הרוסי, שהוסיף כי "נאט"ו, עם המשימה החדשה שלה להרתיע את רוסיה, היא איום כזה".



"זאת המטרה מאחורי התרחבות הגוש הצבאי הזה", הוא אמר, "זה קרה בעבר, אבל עכשיו הם (נאט"ו-מ"א) מצאו הצדקה חדשה שהם מאמינים כי היא רצינית".



"למעשה", הפנה הנשיא הרוסי את דבריו לעבר חברות נאט"ו, "אתם מתגרים בנו באופן קבוע, מנסים לגרור אותנו לעימות". לדבריו, סוכנויות הביון הזרות פועלות בתוך רוסיה באופן אינטנסיבי: "בשנה האחרונה נעצרו 53 53 סוכנים זרים ו-386 סוכנים של שירותי מודיעין זרים".



"ארגוני טרור מקבלים תמיכה ממדינות"


עוד אמר הנשיא הרוסי, כי ארגוני טרור בינלאומיים, ש"למעשה מתפקדים כצבא טרור", מקבלים תמיכה ישירה וחשאית ממדינות מסוימות. "שפיכות הדמים נמשכת במספר מדינות במזרח התיכון, אסיה ואפריקה. ארגוני טרור משתתפים באופן פעיל בסכסוכים", הוא אמר.



דבריו של פוטין באים על רקע קריאתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למוסקבה, להחזיר את חצי האי קרים לאוקראינה. על כך אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, כי מדובר בטריטוריה רוסית ואין בכוונת מוסקבה להשיב את חצי האי.



"אנחנו לא מחזירים אזורים שהם בבעלותנו", אמרה זחרובה בתדרוך העיתונאים השבועי של משרד החוץ והוסיפה כי "חצי האי היא טריטוריה של הפדרציה הרוסית". הדברים באו לאחר שאמש דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הבהיר כי טראמפ לא שינה את מדיניות ארצות הברית בנוגע לסכסוך באוקראינה.