אחרי שהנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו הציגו בהצהרותיהם המשותפות אתמול חזית משותפת תקיפה נגד איראן, מגיעה היום (חמישי) התגובה מטהראן: דובר משרד החוץ במדינה, בהראם קאסמי, פרסם הודעה בה אמר כי "יש כאן אירוניה גדולה שכן ישראל היא זו שלא מחויבות לשום אמנות בינלאומיות. ישראל מחזיקה בארסנל של מאות טילים גרעיניים. בכך מהווה הישות הציונית את האיום הגדול ביותר על השלום האזורי והבין-לאומי", נכתב בהודעה שפרסמה סוכנות ידיעות המזוהה עם המשטר.



ההודעה האיראנית התייחסה לאפשרות של התחמשות גרעינית של המשטר ואמרה כי "אין מקום לכזה דבר בדוקטרינת הביטחון שלנו. ההאשמות נגדנו באות בסתירה לדוחות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שמחזקות את הטבע שוחר השלום שלנו". 

כזכור, במהלך הפגישה אמרו טראמפ ונתניהו כי הם נחושים לשתף פעולה כדי לבחון מחדש את הסכם המעצמות עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה. טראמפ תקף מספר פעמים בעבר את ההסכם, לו הוא קרה "אולי העסקה הגרועה ביותר שהייתה בהיסטוריה". הנשיא טראמפ תקף את איראן גם בהקשרים נוספים, בכמה הזדמנויות מאז השבעתו. לפני כשבועיים צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן משחקת באש"  והוסיף כי הוא אינו "נחמד כמו אובמה". הציוץ הגיע יום לאחר שאמר בתדרוך לכתבים כי ארה"ב "לא מורידה אף אופציה מהשולחן", זאת בתגובה לשאלה האם ישקול שימוש באמצעים צבאיים בתגובה לניסוי טיל בליסטי שערכה איראן. היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, אמר כי הממשל האיראני "נמצא תחת אזהרה". 


הפגנות נגד טראמפ, על רקע המתיחות האחרונה עם הממשל האמריקאי. צילום: טוויטר


צילום: טוויטר